Netmarble EMEA Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, mobil oyun sektörünün 2016 yılı sonu itibariyle 41 milyar dolarlık bir ciroya ulaştığını ve dünya sinemasına yön veren Hollywood’u geride bıraktığını söyledi.
Webrazzi Mobil 2017 Konferansı’nda 'Oyuna mı Geldik? Mobil Dünya’nın Oyun Gerçekleri' başlıklı bir sunum yapan Netmarble Türkiye Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, mobil oyun sektöründeki oyuncu profilinin değiştiğini ve geçen 3-4 yıl içinde oyunla ilgili bilinen her şeyin değiştiğini aktardı.
Türkiye'nin en etkili mobil konferansı Webrazzi Mobil 2017'yi 09:30'dan itibaren canlı yayınla Webrazzi üzerinden izleyebilirsiniz. #mobil17 pic.twitter.com/nVTKclGu3L
— Webrazzi (@webrazzi) April 12, 2017
DÜNYA MOBİL OYUN PAZARI 41 MİLYAR DOLAR
Şenyüz, Türkiye’de 2011 yılında mobil oyunların oyun sektörünü değiştirmeye başladığını ve 2011 yılında akıllı telefonların satışının hızla artmasıyla dünya oyun pazarı içinde sahip olduğu yüzde 10 seviyesindeki rakamın yüzde 37 seviyesine kadar geldiğini aktardı.
Aras Şenyüz, “Oyuna Mı Geldik? Mobil Dünya’nın Oyun Gerçekleri” adlı konu ile bugün Webrazzi Mobil 2017 sahnesinde! @adonseth @webrazzi pic.twitter.com/gbsWVw1FtY
— Netmarble Turkey (@NetmarbleTurkey) April 12, 2017
Şenyüz şöyle devam etti:
'TÜRKİYE MOBİL OYUN PAZARI 220 MİLYON DOLAR'
Şenyüz, 2013 yılında Türkiye’deki mobil oyun pazarının 40 milyon dolar olduğunu belirterek, 2016 yılında ise bu rakamın yüzde 372 büyümeyle 220 milyon dolar olduğunu söyledi.
Türkiye’deki mobil oyun pazarı 220 milyon dolar büyüklüğüne ulaştı #girisim #proje pic.twitter.com/Gv01yvc6ov
— RTcanavari (@RTcican) April 12, 2017
Türkiye’de 30 milyon aktif mobil oyuncunun bulunduğunu dile getiren Şenyüz şöyle konuştu:
“Louis Vuitton, Japonya’da Final Fantasy ana karakterini marka elçisi olarak kullandı. Markalar artık mobil oyunlarla hedef kitlesiyle nasıl bir araya geleceğinin yollarını arıyor. Bunun için projeler üretiyor. Netmarble Türkiye’de benzer hedef kitle marka pazarlama iletişimi çalışmalarını büyük markalarla hayata geçirdik. 2017 yılı mobil oyunların daha da yükseleceği ve adını daha sık duyacağı bir kavram olacak. 2017 yılı mobil oyun yılı olacak.”