Raporda bu kusurlar arasında 'acil durum müdahalesini hızlı şekilde başlatmadaki başarısızlık', 'radarı sürekli takip etmemek', 'Malezya Havayolları'nın verdiği bilgilere gereğinden fazla güvenmek' ve 'yardım için orduyla temasa geçmemek' sıralanmıştı.
Abdul Rahman raporun açıklanmasının ardından yaptığı açıklamada raprdaki bulgular nedeniyle istifa kararını aldığını belirterek " Epeyce düşündükten sonra üzüntüyle bildiririm ki bugünden itibaren 14 gün içinde geçerli olmak üzere Malezya Sivil Havacılık Kurumu Genel Müdürlüğü görevimden istifa etmeye etmeye karar verdim" dedi.
Boeing 777-200 tipi yolcu uçağının gizemli kayboluşu havacılık tarihinin en büyük arayışını başlatmıi ancak Hint Okyanusu'nda taranan 120.000 km'lik alanda uçaktan herhangi bir ize rastlanmamıştı.
459 sayfalık raporda soruşturmacılar uçağın kaybolmasına neyin neden olduğunu tespit edememişti. Raporda uçağın rotasının manuel olarak değiştirildiği savunulmuş ancak uçağın neden 7 saat boyunca iletişimi keserek farklı bir rotada uçtuğu tespit edilmemişti.
'Ayrıca pilotlardan şüphlenemek için herhangi bir kanıta rastlanmadığı ancak 'üçüncü bir tarafın yasa dışı müdahalesi' ihtimalinin de dışlanmadığı ifade edilmişti.