Uluslararası uzmanlardan oluşan 19 kişilik heyetin hazırladığı rapor uçağın kasıtlı olarak yönünün değiştirildiği ve iletişimin kesilmesi sonrası uçapın 7 saat daha uçtuğu yönündeki Malezya'nın iddiasını pekiştirdi.
Düzenlenen basın toplantısında konuşan eski Malezya Sivil Havacılık Genel Müdürü ve baş soruşturmacı Kok Soo Chon uçağın kaybolmasının kesin nedeninin enkazın ve kara kutuların bulunmaması nedeniyle tespit edilemediğini söyledi.
Uçağın 2 pilotunun korsanlık yapmalarına neden olabilecek olağandışı davranış ya da stres belirtisi gösterdiğine ilişkin ellerinde kanıt olmadığını söyleyen Kok yolcuların da polis tarafından incelendiğini, şüpheli bir duruma rastlanmadığını ve yolculardan hiçbirinin uçuş eğitimi almadığını belirtti.
'PİLOT TARAFINDAN YAPILMIŞ BİR OLAY OLDUĞU KANISINDA DEĞİLİZ'
"Bunun pilot tarafından yapılmış bir olay olduğu kanısında değiliz" diyen Kok bir kişinin pilotları rehin almış olabileceğine işaret ederek "Üçüncü bir tarafın yasa dışı müdahale ihtimalini dışlayamıyoruz" diye konuştu.
Ancak Kok hiçbir örgütün uçağı kaçırdıkları yönünde bir açıklama yapmadığını ve herhangi bir fidye talebi olmadığını hatırlatarak bu konudaki gizemin polis soruşturmasına tabii olduğunu vurguladı.
HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİNİN KUSURLARI SIRALANDI
Uçağın kaybolduktan sonra Hint Okyanusu'nun güney ucunda suya düştüğü varsayılmıştı. Bazı enkaz parçaları Afrika kıyılarına ve Hint Okyanusu'ndaki bazı adaların kıyılarına varmıştı.
Ancak raporda uçağın havada mı yoksa okyanusa düştüğü sırada mı parçalandığı konusunda net bir bilgiye ulaşılamadığının altı çizildi. Malezya, Avustralya ve Çin hükümetlerinin uçağın enkazını belirleme çalışmaları başarısız olmuş, ABD'li bir şirketin yaptığı ve mayıs başında sona eren ikinci bir arama çalışmasında da enkaz bulunamamıştı.
NİHAİ RAPOR DEĞİL
Malezya hükümeti enkazının yeri konusunda güvenilir bir bilgi gelirse soruşturmayı sürdüreceğini daha önce belirtmişti.
Kuala Lumpur-Pekin seferini yapan Malezya uçağı, 227 yolcusu ve 12 kişilik mürettebatı ile 8 Mart 2014'te kaybolmuştu. Malezya Havayollarına ait 370 sefer sayılı uçağı bulmak için yürütülen arama çalışmaları, üç yılın ardından sonuç alınamadan Ocak 2017'de noktalanmıştı.