"16 Nisan'a 4 gün kala ANAR'ın anketi çıktı.
Evetler önde.
ANAR Genel Müdürü İbrahim Uslu ile konuştum.
"'Referandum kampanyası başladığında evet ve hayır oyları eşitti. Ancak kampanya sürecinin evetlere yaradığı, hayır oylarının ise gerilediği ortaya çıktı' dedi.
İbrahim Uslu, 'Kampanya süreci evete yaradı' diye değerlendiriyor. Başta Hollanda ve Almanya olmak üzere AB'deki (Cumhurbaşkanı Recep Tayyip) Erdoğan düşmanlığı ve CHP'lilerin denize dökmeye kadar varan kampanya yanlışları etkili oldu. İbre döndü.
Uzun süre evet ve hayır oyları bıçak sırtı yorumunu bu verilere dayalı olarak yapmıştık.
Şaşa şaka… Bakmayın benim böyle dediğime, sandık açılana kadar ihtiyatlı olmak lazım.
İbrahim Uslu'nun iki uyarısı oldu.
1- Yurtdışı oyları.
2- Utangaç seçmen etkisi.
Utangaç oyu ise İngiltere'deki Brexit oylaması ve (ABD Başkanı Donald) Trump'ın seçiminde gördük. Kamuoyu araştırma şirketleri ters köşe olmuştu.
İbrahim Uslu, 'Eğer utangaç seçmen sayısı yüksekse sonuçlar tahminimizi bozabilir ya da etkisiz çıkabili' dedi.
Fırından çıkan ekmek gibi ANAR'ın dün öğle saatlerinde raporlaması biten araştırmasını sıcağı sıcağına paylaşmak istedim."