Bu mesela köprü projesiyse hazine günde şu kadar bin araç geçecek diye garanti veriliyor müteahhit firmaya. Çanakkale Köprüsü için vaad edilen 45 bin araç, bunu ben açıkladım. Bu duyurulmuyor, kamuoyu ile paylaşılmıyor. Çünkü kamuoyu ile paylaşmanın bir getirisi yok.
Bu şu demek: Örneğin 44 bin 999 araç geçerse, ki bunun çok daha altında olacağını söyleyenler var araç trafiği açısından, bunun bedeli hazineden müteahhit şirkete aktarılacak. Burayı kullanan yurttaşlar, araç başına 15 Euro artı KDV ödeyecek. Normalde KDV yüzde 18 ama hükümet bir şey çıkardı. Bu projelerde KDV'yi ben yüzde 8 uygulayacağım, diyor. Bu bugünün kuruyla 64 lira gibi bir para yapıyor. Bugün otomobilimizle bitmiş köprüden geçsek kendi cebimizden bunu ödeyeceğiz. Ve hazine, ben sana günde 45 bin araç garanti ediyorum, diyor" köprünün vatandaşa maliyetini anlattı.
‘3. KÖPRÜDE DE, OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ'NDE DE BİR İZDİHAM YOK'
Toker, 3. Köprü, Osmangazi ve Avrasya Tüneli'nin de Yap-İşlet-Devret modeliyle yapıldığını söyledi ve ekledi:
Mesela Osmangazi Köprüsü'ne bakabiliriz. Orada 40 bin araç garantisi var. 35 dolar artı KDV. Çanakkale'den çok daha yüksek. Sanırım şu an 15 bin ortalamada araç geçiyor. 15 bin nerede 40 bin nerede? 3 yıl sonra geçecek 5 yıl sonra geçecek o kadar araç, diyorlar. Dolayısıyla biz ödemeye başladık o farkı. Bu sebeple tercih etmiyor vatandaş. 3. Köprüde de, Osmangazi Köprüsü'nde de bir izdiham yok. Onun için hükümet geçiş ücretini düşürdü. 140 liraydı, onu 65 liraya düşürdü vatandaş tercih etsin diye. O 65 liraya da indirim yapmış gözüküyor ama o aradaki 70 liralık fark yine hazineden çıkıyor. İnsanlar bunu bilmiyorlar daha doğrusu ülkeyi yöneten kadrolar tarafından anlatılmıyor."