Rusya ekonomisinin yavaşlaması Türkiye’nin Rusya'ya tekstil ihracatını etkileyerek geçen sene ciddi bir düşüş yaşandı. Ancak bu düşüşe rağmen Türkiye hazır giyim sektör temsilcileri Rus pazarından umutlu.
İstanbul Hazır Giyim ve İhracatçılar Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi 2023 yılında dünyanın ilk beş moda merkezlerinden biri olmayı hedefleyen Türkiye’nin bu yolda kendi markalarının Rus şirketleriyle büyümek istediklerini söyledi.
RUSYA BİRİNCİ HEDEF PAZAR
Rusya, Avrupa Birliği’nden 7.7 milyar Dolar civarında bir hazır giyim ithalatı gerçekleştiriyor. Birçok Avrupa ve ABD hazır giyim markalarının Rusya’da mağazaları bulunuyor. Türkiye hazır giyim sektörü için de Rusya birinci hedef pazarı olarak yerini koruyor. Ve geçen her sene Rusya’da kapılarını müşterilere açan Türk marka mağazalarının sayısı giderek artıyor. Ancak Rusya’da mağaza açan markalar arasında Beymen, Yargıcı, Vakko gibi Türkiye’nin önde gelen markaları bulunmuyor.
Sputnik’e konuşan Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Textil Dairesi Başkanı Murat Yazıcı, Bakanlık olarak şirketlerin markalaşması ve dış pazarlara açılması adına ‘Türk Quality’ projesi yürüttüklerini, ancak Türkiye’nin büyük markalarının kendi iç politika ve stratejiler doğrultusunda pazar seçtiklerini belirtti.
"SONRADAN PAZARDA YER EDİNMEK ZOR"
Bununla birlikte Laleli Sanayici ve İşadamları Derneği Başkanı (LASİAD) Gıyasettin Eyüpkara, Rusya pazarına girmekte ihtiyatlı davranan bu markaların burada yer alabilmelerinin zor olacağı inancında.
LALELİ PAZARI
İstanbul’un Laleli semti belki de Rusya’da İstanbul’un en tanınan semtidir. Ve yıllar boyunca burada süregelen bir hazır giyim ticareti var.
Rusya’nın Laleli pazarının yüzde 27’sine hakim olduğunu söyleyen Gıyasettin Eyüpkara, geçen sene yolcu beraberindeki ticarette yüzde 40-60 düşüş yaşandığını, ancak gelecekle ilgili çok olumlu olduklarını anlattı.