TÜRKİYE

Ünlü deterjan markası 'tek yıkamada çıkıyor' dedi: Leke 8 yıkamada temizlendi, ceza kesildi

Ünlü deterjan markası Ariel, reklamlarında tek yıkamada temizlendiğini iddia ettiği lekenin, bakanlık testlerinde ancak 8 yıkamada çıktığı tespit edildi. Ticaret Bakanlığı tarafından yanıltıcı bulunduğu gerekçesiyle 2,2 milyon lira idari para cezası kesilen şirketin reklamları da yasaklandı.
Sitede oku
Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikâyet üzerine Procter & Gamble şirketine ait Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi isimli toz deterjanın reklamları Reklam Kurulu tarafından incelemeye alındı.
Kurul, televizyonda ve dijital platformlarda yayınlanan reklamda, rakip markalara kıyasla daha az deterjanla daha yüksek temizlik performansı sağlandığı iddiasının gerçeği yansıtmadığını tespit etti.

Test sonuçları çarpıcı

Reklamda, Ariel’in rakiplerinin 2 ölçek deterjanla temizlediği bir lekeyi 1 ölçekle temizlediği öne sürüldü. Ancak, şirketin bu iddiasını desteklemek için sunduğu IPSOS raporunun bilimsel olarak yeterli olmadığı belirlendi.
Bakanlık tarafından yapılan bağımsız testlerde, reklamda tek yıkamada temizlendiği iddia edilen lekenin ancak 8 yıkama sonunda çıkabildiği ortaya çıktı. Bu durum, reklamın yanıltıcı olduğunu kanıtladı.

Reklamlara durdurma ve para cezası

Ticaret Bakanlığı, Ariel’in tüketiciyi yanlış yönlendirdiğini belirleyerek 2,2 milyon lira idari para cezası verdi. Ayrıca, ilgili reklamların yayından kaldırılması kararı alındı.
TÜRKİYE
Ebeveynler dikkat: Çocuklar için risk taşıyan okul üniforması toplatılıyor
Yorum yaz