00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:06
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:20
17 dk
HABERLER
12:01
5 dk
90 SANİYE
13:28
1 dk
FUTBOL SAATİ
Uzman gazetecilerin ağzından Beşiktaş'ta neler oluyor?
14:05
55 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
6 dk
HABERLER
18:00
10 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
18:22
4 dk
HABERLER
19:00
16 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:06
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:45
20 dk
GÜN ORTASI
Güney Kore’de sıkı yönetim ilan edildi
12:05
83 dk
90 SANİYE
Türkiye ve dünya gündemi
13:28
1 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
EKONOMİ PANORAMA
Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

Otomotiv 2024’te rekorlar kırdı, 2025’te ise ÖTV ve KDV'siz yeni dönem başlıyor: Yeni yılda araç fiyatları nasıl olacak?

© FotoğrafOtomotiv 2024’te rekorlar kırdı, 2025’te ise ÖTV ve KDV'siz yeni dönem başlıyor: Yeni yılda araç fiyatları nasıl olacak?
Otomotiv 2024’te rekorlar kırdı, 2025’te ise ÖTV ve KDV'siz yeni dönem başlıyor: Yeni yılda araç fiyatları nasıl olacak? - Sputnik Türkiye, 1920, 02.12.2024
Abone ol
Türkiye otomotiv sektörü 2025'te kritik bir dönemece giriyor. Artan maliyetler, yüksek vergiler ve ekonomik belirsizlikler, araç fiyatlarını nasıl etkileyecek? ÖTV ve KDV muafiyetinden faydalanarak araç alımı mümkün mü? Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği Başkanı ve Toyota Türkiye CEO’su Bozkurt, Sputnik'e yanıtladı.
2025 yılında Türkiye otomotiv sektöründe araç fiyatlarının düşmesi yönünde umutlar sürüyor. Ancak, uzmanlar fiyatların düşmesi için vergilerin azaltılması veya ekonomik koşullarda iyileşme gibi büyük reformların gerekli olduğuna dikkat çekiyor. Asgari ücret artışlarının ve yüksek döviz kurlarının fiyatlar üzerinde baskı yaratmaya devam edeceği belirtiliyor.
Otomobil, Türkiye’de yalnızca bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda değer kaybetmeyen bir yatırım aracı olarak görülmeye devam ediyor. Uzmanlara göre, ekonomik belirsizlikler sürecek olursa, sıfır ve ikinci el araçlar yatırımcılar için güvenli bir liman olmayı sürdürecek.

2025'te ÖTV’siz ve KDV’siz araç alımı mümkün mü?

2025'te Türkiye'de ÖTV ve KDV’siz araç alımı için belirli şartlar öne çıkıyor. Yeni düzenlemelere göre, 25 yaş üstü araçlarını hurdaya ayıran vatandaşlar, bir defaya mahsus olmak üzere Türkiye'de üretilmiş sıfır kilometre araçlarda Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyetinden faydalanabilecek.
Ayrıca, ticari araç alımı yapacak şoför esnafı, mevcut araçlarını yenilemek kaydıyla ÖTV ve Katma Değer Vergisi (KDV) muafiyetinden yararlanabiliyor. Bu düzenlemelerin ekonomik dengeye katkı sağlaması ve çevresel etkileri azaltması bekleniyor.
Peki, otomotiv piyasasında 2025 yılı için beklentiler ne yönde? Toyota Türkiye CEO’su ve Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, 2024 yılını değerlendirdi ve 2025 yılına dair öngörülerini paylaştı.

2024’te beklenenden yüksek satış hacmi

2024 yılına dair değerlendirmelerine pazarın genel performansını özetleyerek başlayan Ali Haydar Bozkurt, yılın başında beklenenden daha yüksek bir tempoyla karşılaştıklarını belirtti. İlk 10 ayda 947 bin adedi aşan bir satış hacmi yakaladıklarını vurgulayan Bozkurt, Kasım ve Aralık aylarında sektörün en hareketli dönemine girdiklerini ifade etti.
Özellikle yılın ilk üç ayında ÖTV muafiyetli araçların satışlarının yoğunluğu ve GSR II yönetmeliklerinin devreye girmesi, pazar dinamiklerini değiştiren önemli unsurlar oldu. “Normalde 14 ayda satılması beklenen GSR I paketli araçların 3 ay gibi kısa bir sürede satılması gerekliliği, markaların büyük kampanyalarla pazarı hareketlendirmesini sağladı” diyen Bozkurt, bu durumun 2024 yılının hareketli geçmesinde etkili olduğunu söyledi.

Rekabet yoğunlaşıyor, kampanyalar artıyor

Bozkurt, mobilite ihtiyacının hem bireysel hem de kurumsal müşteriler için sürdüğünü ve 2025'te de rekabetin kampanyalarla destekleneceğini belirtti. “Eğer beklenmedik bir ekonomik gelişme yaşanmazsa, 2025 yılı da otomotiv pazarı için 1 milyon adedin üzerinde bir satış hacmiyle tamamlanacaktır” diye ekledi.

Öne çıkan satış stratejileri ve mobilite i̇htiyacı

Sektörde pandemi öncesi döneme geri dönüldüğünü belirten Bozkurt, markaların artık yeterli araç stoğuna sahip olduğunu ve bu durumun rekabeti artırdığını söyledi. “Cazip kampanyalar ve yüksek rekabet, tüketicilere büyük avantajlar sunacak,” diyen Bozkurt, bireysel ve kurumsal müşterilerin mobilite ihtiyaçlarını göz önünde bulundurduklarında 2025 yılının da 1 milyon adedin üzerinde bir pazar hacmiyle tamamlanacağını öngördü.
“Beklenmedik olumsuz gelişmeler yaşanmazsa, 2025 yılında otomotiv sektörü güçlü bir yıl geçirecek,” diyerek sözlerini tamamladı.

SUV’ların yükselişte olduğu bir pazar var

Toyota’nın 2024 yılı performansını da değerlendiren Bozkurt, yeni Yaris Hybrid ve Yaris Cross Hybrid modelleriyle hibrit ürün gamlarını genişlettiklerini belirtti. 2024 yılında hibrit pazarında yüzde 60’lık pazar payıyla açık ara lider olduklarını söyleyen Bozkurt, müşterileri hibrit teknolojisiyle buluşturmaya devam ettiklerini vurguladı.
Hafif ticari araç segmentinde ise Yeni Proace City ve Proace City Cargo modellerini satışa sunduklarını ifade eden Bozkurt, 2025 yılında bu segmentte daha geniş bir ürün gamıyla önemli satış adetlerine ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.
Ayrıca yeni nesil Land Cruiser Prado modelinin piyasaya sunulmasıyla birlikte Toyota’nın SUV segmentindeki çeşitliliğinin arttığını kaydeden Bozkurt, SUV satışlarının Toyota’nın binek araç ürün gamında yüzde 50’lik bir paya ulaştığını aktardı. “SUV’ların yükselişte olduğu bir pazarda bu trendi karşılayan modeller sunuyoruz ve bu oranı daha da artırmayı hedefliyoruz” dedi.
Toyota olarak 2024 yılını 60 bin adetlik bir satışla kapatmayı öngördüklerini söyleyen Bozkurt, genişleyen ürün gamıyla daha fazla müşteriye hitap ettiklerini belirtti.
Sonuç olarak, 2025 yılı Türkiye otomotiv sektöründe yoğun rekabet, hibrit ve elektrikli araçların yükselişi, cazip kampanyalar ve 1 milyonun üzerinde bir satış hacmiyle dikkat çekmeye hazırlanıyor.
Araç - Sputnik Türkiye, 1920, 02.12.2024
EKONOMİ
ÖTV ve KDV'siz araç alımı için yeni düzenleme: 'Eski aracınızı getirin, sıfır aracı bedavaya alın'
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала