https://anlatilaninotesi.com.tr/20241128/arac-sahipleri-dikkat-istanbulda-trafikte-yeni-donem-eminonu-ve-kadikoye-giris-ucretli-olacak-1090912315.html
Araç sahipleri dikkat, İstanbul’da trafikte yeni dönem: Eminönü ve Kadıköy’e giriş ücretli olacak
Araç sahipleri dikkat, İstanbul’da trafikte yeni dönem: Eminönü ve Kadıköy’e giriş ücretli olacak
Sputnik Türkiye
İstanbul’un trafiği azaltmayı hedefleyen “Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması” uygulaması gündemde. Pilot olarak Eminönü’nde başlayacak sistemle, araç sahipleri... 28.11.2024, Sputnik Türkiye
2024-11-28T09:35+0300
2024-11-28T09:35+0300
2024-11-28T09:43+0300
ekonomi
istanbul
kadıköy
milan
çevre, şehircilik ve iklim değişikliği bakanlığı
trafik
trafik kontrolü
trafik ihlali
trafik cezası
trafik cezaları
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e8/0b/1c/1090915534_0:9:1792:1017_1920x0_80_0_0_0cf25e402095ea4d4cc01b3d8beb0387.png
İstanbul’un artan trafik sorununa çözüm bulmak için “İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUP)” kapsamında hazırlanan uygulamalar hayata geçiriliyor. Planın bir parçası olan “Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması” ile araç sahipleri, belirli bölgeler için giriş ücreti ödeyecek. İlk uygulama alanı olarak Eminönü seçildi, ardından Kadıköy pilot projeye dâhil edilecek.2030’da trafik yoğunluğu yüzde 10 azalacakPlan kapsamında, trafik sıkışıklığını azaltmak için birçok yenilikçi çözüm hedefleniyor:İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, planın Türkiye’nin ilk sürdürülebilir kentsel ulaşım planı olduğunu ve çevreci ulaşımı teşvik edecek çözümler içerdiğini belirtti.Eminönü ve Kadıköy pilot bölgeler seçildiPilot uygulama olarak seçilen Eminönü, yaklaşık 6 kilometrekarelik bir alanda sisteme dâhil edilecek. Ardından, Kadıköy’ün Moda bölgesi uygulamaya katılacak. Düşük Salım Bölgeleri ile çevreye zarar veren araçlar için daha yüksek bir ücret talep edilecek, çevre dostu araçlar ise düşük tarife avantajından faydalanabilecek.Trafik verileri: İstanbul’da kaybedilen 104 saatTomTom Trafik Endeksi verilerine göre, İstanbul dünya genelinde trafik yoğunluğu sıralamasında 65. sırada yer aldı.Bu verilere göre, İstanbul’un yanı sıra Gaziantep ve Ankara da trafik sıkışıklığı açısından dikkat çeken şehirler arasında.'Ücretli giriş toplu taşımayı artıracak'İstanbul Bilgi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden Prof. Dr. Ayşe Uyduranoğlu, sistemin daha önce Londra, Stockholm ve Milan gibi şehirlerde uygulandığını ve başarılı sonuçlar verdiğini belirtti. Uygulamanın bazı şehirlerde trafik yoğunluğunu yüzde 40’a kadar azalttığını ifade eden Uyduranoğlu, toplu taşıma kullanımında ise yüzde 5-10 oranında artış yaşandığını vurguladı.Pilot uygulama başarı sağlar mı?Uyduranoğlu, sistemin sağlıklı bir şekilde çalışması için şu önerilerde bulundu:İstanbul’un trafik sorununa yenilikçi yaklaşımlarPilot projeden alınacak sonuçlar doğrultusunda, ücretli giriş sisteminin İstanbul’un diğer bölgelerine de yayılması planlanıyor. Uzmanlar, bu tür uygulamaların hava kirliliğiyle mücadelede ve karbon salımını azaltmada etkili olacağını savunuyor.Dünyada ücretli araç girişinin uygulandığı şehirlerDünyanın birçok şehrinde trafik yoğunluğunu azaltmak ve çevreyi korumak amacıyla araç girişine ücret uygulanıyor. Londra, Stockholm, Milan ve Singapur, bu sistemi başarıyla uygulayan şehirlerden sadece birkaçı. İstanbul’da da Eminönü ve Kadıköy için planlanan bu uygulama merak konusu. İşte dünya çapından örnekler!Ücretli araç girişi nedir ve neden uygulanır?Trafik sıkışıklığını azaltmak, hava kirliliğiyle mücadele etmek ve çevre dostu ulaşımı teşvik etmek amacıyla, birçok şehirde belli bölgelere araçla giriş ücretli hale getiriliyor. Bu sistem, araç trafiğini düzenlerken toplu taşımayı teşvik etmeyi ve çevre dostu araçların kullanımını artırmayı hedefliyor.Londra: Trafik yoğunluğuna karşı i̇lk adımLondra, Congestion Charge (Trafik Sıkışıklığı Ücreti) adı verilen uygulamayı 2003 yılında hayata geçirdi. Şehrin en yoğun bölgelerinde belirli saatler arasında araçla giriş yapan sürücülerden günlük 15 sterlin ücret alınıyor. Bu uygulama sayesinde trafik yüzde 20 oranında azaldı ve toplu taşıma kullanımı önemli ölçüde arttı.Stockholm: Referandumla kabul edilen uygulamaİsveç’in başkenti Stockholm, 2007 yılında trafik sıkışıklığını önlemek amacıyla ücretli giriş sistemini hayata geçirdi. Bu karar, halkın katılımıyla yapılan bir referandum sonucunda alındı. Sistem, hava kirliliğini yüzde 14, trafik yoğunluğunu ise yüzde 20 oranında azaltmayı başardı.Milan: Çevre dostu araçlar avantajlıİtalya’nın Milan şehri, 2012 yılında “Area C” adını verdiği sistemle şehir merkezine araçla girişleri ücretli hale getirdi. Fosil yakıtlı araçlardan 5 euro ücret alınırken, elektrikli ve hibrit araçlar ücretsiz olarak giriş yapabiliyor. Bu uygulama, karbon salımını önemli ölçüde düşürdü.Singapur: Dünyanın i̇lk ücretli giriş uygulamasıSingapur, 1975 yılında ücretli araç giriş sistemini uygulayan ilk şehir oldu. “ERP (Electronic Road Pricing)” adı verilen sistemle, trafiğin yoğun olduğu saatlerde şehir merkezine giriş yapan araçlardan dinamik bir fiyatlandırma ile ücret alınıyor. Bu uygulama, hem trafik yoğunluğunu hem de hava kirliliğini ciddi oranda azalttı.New York: ABD’nin i̇lk ücretli giriş sistemiNew York, 2021 yılında ABD’de araç girişini ücretli hale getiren ilk şehir oldu. Manhattan’ın belirli bölgelerinde uygulanan sistemle, sürücülerden günlük 9 ila 23 dolar arasında değişen bir ücret talep ediliyor. Bu uygulama, toplu taşımayı artırmayı ve trafik sıkışıklığını azaltmayı hedefliyor.Hangi şehirler ücretli girişte başarılı oldu?
https://anlatilaninotesi.com.tr/20241128/benzine-yeni-zam-geldi-guncel-akaryakit-fiyatlari-aciklandi-1090911347.html
istanbul
kadıköy
stockholm
londra
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e8/0b/1c/1090915534_214:0:1579:1024_1920x0_80_0_0_debedc23a0585bd72d6ec822255386c1.pngSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
paralı ilçeler, istanbul paralı ilçe, eminönüne giriş paralı mı, kadıköye giriş ücretli mi, eminönüne giriş ne kadar, eminönüne giriş ne kadar, eminönü araç girişi ücretli, kadıköy araç giriş ücreti, istanbul trafik sıkışıklığı fiyatlandırması, eminönü ücretli giriş ne zaman, kadıköy trafik ücretli olacak mı, düşük salım bölgeleri nedir, trafik sıkışıklığı çözümü istanbul, araç girişi ücretli bölgeler, istanbul trafik çözüm önerileri, ibb trafik ücretli giriş, eminönü araç trafiği azaltma, kadıköy pilot uygulama, trafik yoğunluğu fiyatlandırması, istanbul ulaşım planı detayları, araç sahiplerine ücretli giriş uyarısı, çevre dostu araçlar için düşük tarife, tarihi yarımada pilot proje, istanbul sürdürülebilir kentsel ulaşım planı, ekrem imamoğlu trafik açıklamaları, istanbul trafik tıkanıklığı oranı, istanbul’da araç giriş ücretleri ne kadar, eminönü araç girişi hangi bölgelerde uygulanaca
paralı ilçeler, istanbul paralı ilçe, eminönüne giriş paralı mı, kadıköye giriş ücretli mi, eminönüne giriş ne kadar, eminönüne giriş ne kadar, eminönü araç girişi ücretli, kadıköy araç giriş ücreti, istanbul trafik sıkışıklığı fiyatlandırması, eminönü ücretli giriş ne zaman, kadıköy trafik ücretli olacak mı, düşük salım bölgeleri nedir, trafik sıkışıklığı çözümü istanbul, araç girişi ücretli bölgeler, istanbul trafik çözüm önerileri, ibb trafik ücretli giriş, eminönü araç trafiği azaltma, kadıköy pilot uygulama, trafik yoğunluğu fiyatlandırması, istanbul ulaşım planı detayları, araç sahiplerine ücretli giriş uyarısı, çevre dostu araçlar için düşük tarife, tarihi yarımada pilot proje, istanbul sürdürülebilir kentsel ulaşım planı, ekrem imamoğlu trafik açıklamaları, istanbul trafik tıkanıklığı oranı, istanbul’da araç giriş ücretleri ne kadar, eminönü araç girişi hangi bölgelerde uygulanaca
Araç sahipleri dikkat, İstanbul’da trafikte yeni dönem: Eminönü ve Kadıköy’e giriş ücretli olacak
09:35 28.11.2024 (güncellendi: 09:43 28.11.2024) İstanbul’un trafiği azaltmayı hedefleyen “Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması” uygulaması gündemde. Pilot olarak Eminönü’nde başlayacak sistemle, araç sahipleri belli bölgeler için giriş ücreti ödeyecek. Kadıköy’ün de dahil edileceği uygulama, hava kirliliğini ve yoğunluğu azaltmayı amaçlıyor. Peki dünyadan örnekler var mı? Sputnik'in derlemesinde.
İstanbul’un artan trafik sorununa çözüm bulmak için “İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Ulaşım Planı (SKUP)” kapsamında hazırlanan uygulamalar hayata geçiriliyor. Planın bir parçası olan “Trafik Sıkışıklığı Fiyatlandırması” ile araç sahipleri, belirli bölgeler için giriş ücreti ödeyecek. İlk uygulama alanı olarak Eminönü seçildi, ardından Kadıköy pilot projeye dâhil edilecek.
2030’da trafik yoğunluğu yüzde 10 azalacak
Plan kapsamında, trafik sıkışıklığını azaltmak için birçok yenilikçi çözüm hedefleniyor:
Zirve saatlerde yoğunluğun 2030’da yüzde 10,1, 2040’ta ise yüzde 12,8 azalması öngörülüyor.
“
Düşük Salım Bölgeleri (DSB)” uygulaması ile çevreye daha fazla zarar veren araçlardan ekstra ücret alınacak.
Deniz ulaşımı ve otobüs öncelikli şeritler gibi çevre dostu düzenlemeler artırılacak.
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, planın Türkiye’nin ilk sürdürülebilir kentsel ulaşım planı olduğunu ve çevreci ulaşımı teşvik edecek çözümler içerdiğini belirtti.
Eminönü ve Kadıköy pilot bölgeler seçildi
Pilot uygulama olarak seçilen Eminönü, yaklaşık 6 kilometrekarelik bir alanda sisteme dâhil edilecek. Ardından, Kadıköy’ün Moda bölgesi uygulamaya katılacak. Düşük Salım Bölgeleri ile çevreye zarar veren araçlar için daha yüksek bir ücret talep edilecek, çevre dostu araçlar ise düşük tarife avantajından faydalanabilecek.
Trafik verileri: İstanbul’da kaybedilen 104 saat
TomTom Trafik Endeksi verilerine göre, İstanbul dünya genelinde trafik yoğunluğu sıralamasında 65. sırada yer aldı.
Ortalama ilerleme hızı: 23 km/s
Yıllık trafikte kaybedilen süre:
104 saatOrtalama 10 km seyahat süresi: 20 dakika 40 saniye
Bu verilere göre, İstanbul’un yanı sıra Gaziantep ve Ankara da trafik sıkışıklığı açısından dikkat çeken şehirler arasında.
'Ücretli giriş toplu taşımayı artıracak'
İstanbul Bilgi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden Prof. Dr. Ayşe Uyduranoğlu, sistemin daha önce Londra, Stockholm ve Milan gibi şehirlerde uygulandığını ve başarılı sonuçlar verdiğini belirtti. Uygulamanın bazı şehirlerde trafik yoğunluğunu yüzde 40’a kadar azalttığını ifade eden Uyduranoğlu, toplu taşıma kullanımında ise yüzde 5-10 oranında artış yaşandığını vurguladı.
Pilot uygulama başarı sağlar mı?
Uyduranoğlu, sistemin sağlıklı bir şekilde çalışması için şu önerilerde bulundu:
Pilot uygulamaların sonuçları şeffaf bir şekilde paylaşılmalı.
Çevre dostu araçlara düşük tarife uygulanmalı.
Halkın desteği için referandum gibi yöntemlerle toplumun fikri alınmalı.
İstanbul’un trafik sorununa yenilikçi yaklaşımlar
Pilot projeden alınacak sonuçlar doğrultusunda, ücretli giriş sisteminin İstanbul’un diğer bölgelerine de yayılması planlanıyor. Uzmanlar, bu tür uygulamaların hava kirliliğiyle mücadelede ve karbon salımını azaltmada etkili olacağını savunuyor.
Dünyada ücretli araç girişinin uygulandığı şehirler
Dünyanın birçok şehrinde trafik yoğunluğunu azaltmak ve çevreyi korumak amacıyla araç girişine ücret uygulanıyor. Londra, Stockholm, Milan ve Singapur, bu sistemi başarıyla uygulayan şehirlerden sadece birkaçı. İstanbul’da da Eminönü ve Kadıköy için planlanan bu uygulama merak konusu. İşte dünya çapından örnekler!
Ücretli araç girişi nedir ve neden uygulanır?
Trafik sıkışıklığını azaltmak, hava kirliliğiyle mücadele etmek ve çevre dostu ulaşımı teşvik etmek amacıyla, birçok şehirde belli bölgelere araçla giriş ücretli hale getiriliyor. Bu sistem, araç trafiğini düzenlerken toplu taşımayı teşvik etmeyi ve çevre dostu araçların kullanımını artırmayı hedefliyor.
Londra: Trafik yoğunluğuna karşı i̇lk adım
Londra, Congestion Charge (Trafik Sıkışıklığı Ücreti) adı verilen uygulamayı 2003 yılında hayata geçirdi. Şehrin en yoğun bölgelerinde belirli saatler arasında araçla giriş yapan sürücülerden günlük 15 sterlin ücret alınıyor. Bu uygulama sayesinde trafik yüzde 20 oranında azaldı ve toplu taşıma kullanımı önemli ölçüde arttı.
Stockholm: Referandumla kabul edilen uygulama
İsveç’in başkenti Stockholm, 2007 yılında trafik sıkışıklığını önlemek amacıyla ücretli giriş sistemini hayata geçirdi. Bu karar, halkın katılımıyla yapılan bir referandum sonucunda alındı. Sistem, hava kirliliğini yüzde 14, trafik yoğunluğunu ise yüzde 20 oranında azaltmayı başardı.
Milan: Çevre dostu araçlar avantajlı
İtalya’nın Milan şehri, 2012 yılında “Area C” adını verdiği sistemle şehir merkezine araçla girişleri ücretli hale getirdi. Fosil yakıtlı araçlardan 5 euro ücret alınırken, elektrikli ve hibrit araçlar ücretsiz olarak giriş yapabiliyor. Bu uygulama, karbon salımını önemli ölçüde düşürdü.
Singapur: Dünyanın i̇lk ücretli giriş uygulaması
Singapur, 1975 yılında ücretli araç giriş sistemini uygulayan ilk şehir oldu. “ERP (Electronic Road Pricing)” adı verilen sistemle, trafiğin yoğun olduğu saatlerde şehir merkezine giriş yapan araçlardan dinamik bir fiyatlandırma ile ücret alınıyor. Bu uygulama, hem trafik yoğunluğunu hem de hava kirliliğini ciddi oranda azalttı.
New York: ABD’nin i̇lk ücretli giriş sistemi
New York, 2021 yılında ABD’de araç girişini ücretli hale getiren ilk şehir oldu. Manhattan’ın belirli bölgelerinde uygulanan sistemle, sürücülerden günlük 9 ila 23 dolar arasında değişen bir ücret talep ediliyor. Bu uygulama, toplu taşımayı artırmayı ve trafik sıkışıklığını azaltmayı hedefliyor.
Hangi şehirler ücretli girişte başarılı oldu?
Londra: Trafik yüzde 20 azaldı, toplu taşıma kullanımında artış sağlandı.
Stockholm: Referandum desteğiyle uygulama başarıya ulaştı, hava kirliliği yüzde 14 azaldı.
Milan: Çevre dostu araçlara avantaj sağlayan sistem, karbon salımını düşürdü.
Singapur: Elektronik fiyatlandırma ile trafik ciddi oranda azaldı.
New York: Günlük ücretlerle Manhattan trafiği kontrol altına alındı.