New York Times köşe yazarı Charles M. Blow haftasonu Twitter hesabından internet sitesindeki söz konusu görüntüyü kaydedip 'Aklınızı mı kaçırdınız?' diye yazarak konuya dikkat çekti.
Maymun kelimesi ırkçılar tarafından siyahlar için uzun zamandır aşağılama amacıyla kullanılıyor.
. @hm, have you lost your damned minds?!?!?! pic.twitter.com/EYuCXLZtv3
— Charles M. Blow (@CharlesMBlow) January 8, 2018
H&M ÖZÜR DİLEDİ
Firma, kısa süre içerisinde yüzlerce etkileşim alan tweet sonrası sosyal medyada pek çok kişi tarafından topa tutuldu ve ırkçılık yapmakla suçlandı.
Bazı kullanıcılar markayı boykot çağrısı yaptı.
Bir diğer kullanıcı ise aynı istede beyaz bir erkek çocuğun giydiği turuncu sweatshirt'ün üzerinde 'Tur Rehberi- Ormanda Hayatta Kalma Uzmanı' yazdığını belirterek bunun 'bilinçli bir tercih' olduğunu savundu.
but wait for it…there’s also the loaded message on the orange hoodie…the junior tour guide & jungle official survivor expert…the entire narrative is a fail for 2018. pic.twitter.com/8hpHQPxOgQ
— paisley (@alwayspaisley) January 8, 2018
Firma yoğun eleştirilerin ardından konuyla ilgili Independent gazetesine bir açıklama yaptı.
Açıklamada, "Görüntü tüm H&M sitelerinden kaldırılmış olup incinen herkesten özür dileriz" dendi.