McDew, TRANSCOM'un elindeki hava birliklerinin örneğin Kuzey Kore'ye С-5 ve С-17 uçaklarıyla en fazla bir tugay gönderme kapasitesine sahip olduğunu aktardı. Oysa büyük bir savaş halinde bir tugay yetersiz kalabilir.
Öte yandan Breaking Defense, TRANSCOM'un nakliye gemilerinin ve uçaklarının imha edilmesi durumu için B planı olmadığını yazdı. Habere göre ulaştırma komutanlığı kısa bir süre öncesine kadar bu tür durumları değerlendirmek ve eylem senaryosu hazırlamak için tatbikat ve simülasyon da gerçekleştirmedi.
Teknolojik olarak gelişmiş ülkeler (Rusya, Çin) ile savaş senaryosu doğrultusundaki ilk tatbikatlar bu yıl yapıldı. Bu çalışmada ABD'nin elindeki nakliye araçlarının imha edilebileceği ve bunun ‘bir felakete yol açacağı' ortaya çıktı. Büyük bir çatışma halinde tek çıkış yolunun eksik nakil araçlarının diğer ülkelerden veya sivil denizcilik şirketlerinden kiralamak olduğu görüldü.
RUSYA VEYA ÇİN İLE SAVAŞ DURUMU
Pentagon yetkilileri durumu anladı ve lojistik sistemindeki durumu değiştirmek istiyor.
Uzun menzilli hassas silahlara sahip olan düşmanla savaş halinde büyük depolar, nakil konvoyları ve kalabalık birlikler kolay ve cazip bir hedef haline geliyor. ABD'yi en çok rahatsız eden husus, çok fazla yakıt tüketen M1 Abrams tanklarının kullandığı yakıtın bulunduğu depolar.
Pentagon, M1 Abrams, M2 Bradley ve M109 Paladin araçlarının yerine daha az yakıt tüketen araçları kullanmak istiyor. Bu doğrultuda hibrid tanklar, hidrojen yakıt kullanımı gibi projeler ele alınıyor, fakat bu projelerle ilgili finansmanın 2030'a kadar yetişmesi zor.
ÖNERİLEN TEMEL ÇÖZÜMLER
Lojistik için küçük, mobil, düşman tarafından zor tespit edilebilen ve zor imha edilebilen robot nakil araçları kullanılmalı. Şimdiden hayata geçirilmesi mümkün en hızlı çözümlerden biriyse, cephede kullanılan elektrik tüketiminin otomasyonu. Bu durumda bilgisayar programları ve sensörler, yakıt tüketimini üstlenmeli ve bu verileri lojistik merkezlerine aktarmalı.
ABD'nin ikinci bir yaklaşımı ise tankerleri kullanan kişilerin sayısının azaltılması. ABD, Irak'ta verilen askeri kayıplardan ders almış oldu ve tek sürücülü yarı otomatik konvoylar üreterek konuyu çözmüş oldu. Yapay zekâ tarafından yönlendirilen sürücüsüz konvoylar ise daha uzak bir geleceğe bırakılmış oldu.
Üçüncü bir çözüm de yapay zekâya ihtiyaç duymayan insansız hava ikmal araçları. Bu çözüm doğrultusunda 100 kilometre mesafeye 1 ton yük taşıyabilen, 200 kilogram yük taşıyıp birkaç gün boyunca piyade birliklerine destek verebilen ve hızlı bir şekilde cephe hattına 20 kilograma kadar ilaç, yedek parça gibi acil ihtiyaç malzemelerini taşıyabilen İHA'lar düşünülüyor.
Fakat bu tür çözümlerde de Rusların ya da Çinlilerin elektronik savaş araçlarının kumanda ve iletişim kanallarına gerçekleştireceği saldırılar, Amerikalıların en büyük baş ağrısı olarak kalmaya devam ediyor.
ABD SAVAŞ STRATEJİLERİNİ GÖZDEN GEÇİRİYOR
Şöyle veya böyle, Rusya ve Çin'in askeri gücü dikkate alındığında ABD'nin çarpışma halinde teknolojik olarak ileri düzeyde gelişmiş ve erişim engelleme sistemi (A2/AD, Anti-Access, Area Denial) kullanan, çoklu alan ortamında savaşma (Multi-Domain Battle) kabiliyetine sahip olan ülkeleri karşısında bulacağının farkında olan ABD, lojistik sisteminin de dâhil olduğu stratejilerini yeniden gözden geçiriyor.