Press TV'nin haberinde, Süveyş Kanalı'na rakip olması beklenen koridorun 2014 yılında Bombay-Bakü ve Bombay-Astrahan arasında test edildiği, bunun sonucunda her 15 ton yükün maliyetinde 2.500 dolarlık düşüş tespit edildiği vurgulandı.
Hindistan'da yapılan bir araştırmada ise NSTC'nin maliyetleri yüzde 30 düşüreceği ve sevkiyat sürelerini yüzde 40 azaltacağının belirlendiği kaydedildi. Koridorun açılmasıyla birlikte Rusya ile Hindistan arasındaki yük taşımacılığı sürelerinin 40 günden 14 güne düşeceğine dikkat çekildi.
'İRAN, RUSYA VE AZERBAYCAN HALKLARININ ÇIKARLARINI GÖZETECEK'
Haberde İran Dışişleri Bakanı Cevad Zarif'in "Bu işbirliğinin İran, Rusya ve Azerbaycan halklarının ve elbette tüm bölgenin çıkarlarını gözetecek" şeklindeki sözleri de aktarıldı.
PUTİN, 'BAYRAK PROJE' OLARAK NİTELENDİRDİ
Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in 'bayrak proje' olarak bahsettiği NSTC, kara, tren yolu ve deniz güzergahlarından oluşan 7 bin 200 kilometrelik bir ulaşım ağı. Güney Asya, Batı ve Kuzey Avrupa'yı birbirine bağlayacak proje ile maliyetlerin ve ulaşım sürelerinin azaltılması; Rusya, İran, Orta Asya ve Hindistan ile ticari işbirliğinin artırılması hedefleniyor.