Cezaların artırılmasını destekliyorum, hatta yetmez ama evet diyorum. Ölüm ve yaralanmalı kazaların önlenmesi için artık sadece para cezası değil, ehliyete el koyma, araç men etme ve hapis cezaları gibi yaptırımlar da gerekli. Özellikle radar cezaları artık vatandaşın görebileceği şekilde navigasyonlara işlenecek. Devlet, sürücünün bilerek hızını düşürmesini ve ölümlü kazaların azalmasını hedefliyor. Ayrıca, tekrarlanan ihlallerde cezalar katlanarak artacak. Sigorta şirketleri sürücü sicillerini izleyerek kötü sicile sahip kişileri reddedebilecek. Bu da özellikle profesyonel şoförler için ciddi bir kariyer riski anlamına geliyor.
Karayolları, Ulaştırma ve İçişleri Bakanlığı hız tabelalarıyla ilgili yeni bir çalışma başlattı. Görüşü engelleyen tabela ve ani hız düşüşleri yeniden düzenlenecek. Kış lastiği uygulaması da öne çekildi. Ticari araçlar için 15 Kasım–15 Nisan arası zorunlu hale geldi, bireysel araçlar içinse valilik kararıyla geçici zorunluluk getirilebilecek. Kış lastiği kar lastiğiyle karıştırılmamalı. 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda daha güvenli tutuş sağlayan özel bir lastiktir. Sürücüler yola çıkmadan hava ve yol durumunu kontrol ederek hem canlarını hem de ceplerini koruyabilir.