Morning Consult'ın ağustos ayında yayınladığı bir rapora göre, Z kuşağındaki erkeklerin ve kadınların para harcama alışkanlıkları ve boş zaman aktivitelerinde belirgin farklılıklar tespit edildi.
Araştırmacılar, Z kuşağı erkekleri ve kadınları arasındaki temel farklardan birinin, sosyal medya platformu tercihinde öne çıktığını belirtti. Z kuşağı kadınlarının TikTok ve Pinterest gibi uygulamaları tercih ettiği, erkeklerinin ise Reddit ve X gibi uygulamalara yöneldiği kaydedildi.
Z kuşağı erkeklerinin video oyunları ve haber kaynaklarına ilgisinin fazla olduğu ve vaktinin çoğunu bu mecralarda harcadığı ifade edilirken, Z kuşağı kadınlarının da Intsagram gibi etkileşim ve topluluk hissi veren uygulamalarda daha çok vakit geçirdiği aktarıldı. Online dizi ve film izleme platformlarında ise Z kuşağı kadınlarının izleme sürelerinin, erkeklerden daha fazla olduğu belirtildi.
Z kuşağının önemli bir kısmının finansal güvensizlik hissettiği belirtilirken, tasarruf yöntemi olarak olarak harcama yapmama, 100 zarf veya nakit doldurma gibi yöntemleri tercih ettiği kaydedildi.