Eskiden İstanbul’dan İzmir’e 8,5 saat süren yolculuktan bahsediyoruz. Bayramlar hariç. Şu anda 3 saat hatta 3,5 saatte biten yolculuk. Bu köprü ve otoyolu yapmamış olsaydık 12 saat süren yolculuk yaşanacaktı. Kamu yatırımlarının yapılmasıyla ilgili birkaç yöntem var. Ankara İzmir otoyolunu dış kredi ile yapıyoruz. Çalışmalarımız devam eden Kapıkule Çerkezköy arasında milli bütçeden yapılan bölüm ve dış kredi ile yapılanı var. Yap işlet devret üçüncü alternatif. Burada projeyi yaparken oraya koyduğumuz sayıları geçmiş durumdayız. Öngörülen trafikle beraber, kaç lira geçiş ücreti olursa finanse edilir, bunu dikkate alarak afaki olmadan yapıyoruz. Osmangazi köprüsünde garanti edilen geçiş sayısı 40 bindir. Şu andaki ortalama günlük 60 bindir. Sayının 1,5 katına geldik. Bayramda 13 Nisanda 117 bin araç geçti ve rekor kırıldı. Ücret noktasında henüz karşılamıyor. Vatandaşımız daha rahat geçsin diye ücretleri indirim yaparak firmaya uygulatıyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kendi işlettiği otoyolları fiyat güncelmesine dahil edelim. Osmangazi Köprüsü’nü açtığımızda geçiş ücreti 35 dolardı, 15 dolara indirip açmıştık. Aynı zamanda o dönemde 20 litre akaryakıta karşılık geliyordu. Bugün 900 lira gibi bir rakam yapar. Ancak güncelleme ile yarısına geldik. Vatandaşlarımızı ve nakliyecileri rahatlatacak bir durumda olduğumuzu söyleyebilirim.