DÜNYA

İklim değişikliğiyle mücadeleye Burger King'den katkı: Sığırlara yellenmeyi azaltan diyet

ABD merkezli fast food devine göre, limon otuyla desteklenecek yeni diyet planı, sığırların metan salımını günde yüzde 33 oranında azaltacak. 
Sitede oku

Büyükbaş hayvanların geğirir, gaz çıkarır, dışkılarken yaydıkları metanın küresel ısınmada önemli rol oynadığının saptanması sonrası daha az et tüketilmesi eğilimi hız kazanırken, fast food sanayi zemin kaybetmeme çabasına girdi. 

Limon otu sayesinde üçte bir azalma

Dana eti ürünleriyle meşhur Burger King, sığırların düşük karbonlu diyetine 100 gram limon otu eklemeye başladığını açıkladı.

Böylelikle metan salımını azaltmayı amaçladığını duyuran fast food devine göre, yeni diyet planı, sığırların metan salımını günde yüzde 33 oranında azaltacak. 

Şirket, limon otuyla beslenen sığırlardan elde edilecek bifteğin ilkin Austin, Los Angeles, Miami, New York, Portland kentlerindeki restoranlarda servis edilen 'Whopper'larda kullanıma girmekte olduğunu belirtti. 

Sindirim sürecinden daha az metan çıkmasını sağlayan yeni formülün açık kaynaklardan elde edildiğini ve uygulanmasının çok kolay olduğunu aktaran Burger King, bunun üzerinde Meksiko ve Kaliforniya eyaletlerindeki profesörlerle birlikte çalıştıklarını kaydetti. 

Metan salımının yarısı fabrika çiftliğnden

CNN'in Burger King'in açıklamasıyla ilgili haberinde, Çevre Koruma Kurumu'nun metan salımının yüzde 50-65'inin insan faaliyetlerinden kaynaklandığı, buna en düşük maliyetle en yüksek verimi elde etmek için yüksek yoğunluklu durumlarda hayvan yetiştirilen fabrika çiftçiliğinin dahil olduğu saptamasını aktardı.

Tüm sektöre çağrı

Burger King, Tim Hortons, Popeyes Louisiana Kitchen markalarının sahibi Restaurant Brands International isimli ABD-Kanada merkezli fast food holdingininKüresel Pazarlama Müdürü Fernando Machado, "Çiftçilerden et tedarikçilerine ve diğer markalara dek tüm sanayi bize katılırsa, iklim değişikliğini etkileyen metan salımını azaltmanın çapını büyütmeye kolektif şekilde yardım edebiliriz" dedi. 

Ürünlerde yapay koruyuculara veda

Bir süredir menüsünün yıldızının reklamını yaparken sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam kampanyalarını kullanan Burger King, şubattaki reklamında yapay koruyucular ve diğer ilave maddeleri menüden tariflerden çıkardığını göstermek için küflü Whopper sergilemişti. Şirket, yıl sonuna dek tüm ürünlerinden yapay malzemeleri çıkarma iddiasında.

Yorum yaz