Büyükbaş hayvanların geğirir, gaz çıkarır, dışkılarken yaydıkları metanın küresel ısınmada önemli rol oynadığının saptanması sonrası daha az et tüketilmesi eğilimi hız kazanırken, fast food sanayi zemin kaybetmeme çabasına girdi.
Limon otu sayesinde üçte bir azalma
Dana eti ürünleriyle meşhur Burger King, sığırların düşük karbonlu diyetine 100 gram limon otu eklemeye başladığını açıkladı.
Böylelikle metan salımını azaltmayı amaçladığını duyuran fast food devine göre, yeni diyet planı, sığırların metan salımını günde yüzde 33 oranında azaltacak.
Burger King is improving its cows' low-carb diet by adding 100 grams of lemongrass to reduce methane emissions (aka cow farts), one of the key contributors to climate change. https://t.co/6Re2Q7ajkj
— CNN (@CNN) July 14, 2020
Şirket, limon otuyla beslenen sığırlardan elde edilecek bifteğin ilkin Austin, Los Angeles, Miami, New York, Portland kentlerindeki restoranlarda servis edilen 'Whopper'larda kullanıma girmekte olduğunu belirtti.
Sindirim sürecinden daha az metan çıkmasını sağlayan yeni formülün açık kaynaklardan elde edildiğini ve uygulanmasının çok kolay olduğunu aktaran Burger King, bunun üzerinde Meksiko ve Kaliforniya eyaletlerindeki profesörlerle birlikte çalıştıklarını kaydetti.
Most methane in the environment actually comes from bovines. https://t.co/9lI91nAiYO
— WDHN (@WDHN) July 15, 2020
Metan salımının yarısı fabrika çiftliğnden
CNN'in Burger King'in açıklamasıyla ilgili haberinde, Çevre Koruma Kurumu'nun metan salımının yüzde 50-65'inin insan faaliyetlerinden kaynaklandığı, buna en düşük maliyetle en yüksek verimi elde etmek için yüksek yoğunluklu durumlarda hayvan yetiştirilen fabrika çiftçiliğinin dahil olduğu saptamasını aktardı.
Tüm sektöre çağrı
Burger King, Tim Hortons, Popeyes Louisiana Kitchen markalarının sahibi Restaurant Brands International isimli ABD-Kanada merkezli fast food holdinginin Küresel Pazarlama Müdürü Fernando Machado, "Çiftçilerden et tedarikçilerine ve diğer markalara dek tüm sanayi bize katılırsa, iklim değişikliğini etkileyen metan salımını azaltmanın çapını büyütmeye kolektif şekilde yardım edebiliriz" dedi.
Ürünlerde yapay koruyuculara veda
Bir süredir menüsünün yıldızının reklamını yaparken sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam kampanyalarını kullanan Burger King, şubattaki reklamında yapay koruyucular ve diğer ilave maddeleri menüden tariflerden çıkardığını göstermek için küflü Whopper sergilemişti. Şirket, yıl sonuna dek tüm ürünlerinden yapay malzemeleri çıkarma iddiasında.