Dünya haritası - Sputnik Türkiye, 1920
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Rosatom: Akkuyu NGS’nin ilk ünitesinde inşaat çalışmaları tamamlandı

© AA / Enerji ve Tabii Kaynaklar BakanlığıAkkuyu Nükleer Güç Santrali'nin (NGS)
Akkuyu Nükleer Güç Santrali'nin (NGS) - Sputnik Türkiye, 1920, 22.06.2026
Abone ol
Rosatom Genel Müdürü Aleksey Lihaçev, Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin birinci enerji bloğunda inşaat çalışmalarının tamamlandığını duyurdu.
Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Lihaçev, Mersin'de inşası süren Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nin (NGS) birinci ünitesinde inşaat çalışmalarının tamamlandığını ve reaktörde test aşamasına geçildiğini açıkladı. Lihaçev, öte yandan Ukrayna ordusunun Zaporijya NGS ve Energodar kentine yönelik saldırılarının haziran başından bu yana tehlikeli boyutlara ulaştığına dikkat çekti.
Akkuyu NGS'ye bir ziyaret gerçekleştirerek reaktör binasını inceleyen Rosatom Genel Müdürü Aleksey Lihaçev, yetkililerden reaktör montajının sona erdiğine dair bilgi aldı.
Gelinen son aşamayı değerlendiren Lihaçev, santralin birinci ünitesinde ilk yakıt yükleme ve devreye alma aşamasına geçilmesine sayılı haftalar kaldığını söyledi:
Birinci ünitede inşaat sürecini geride bıraktık. Dün gece itibarıyla reaktörde soğuk hidrolik testlere başlandı ve bu işlem birkaç hafta içinde tamamlanacak. Ardından ilk yakıt yükleme ve devreye alma aşamasına geçmemize sayılı haftalar kalacak. Tüm bu sürecin sonunda genel bir değerlendirme yaparak santrali nihai aşamaya hazırlayacağız.

‘Zaporojye'da çok ağır bir hafta geçirdik’

Lihaçev’in gündeminde, Zaporijya Nükleer Güç Santrali ile santral çalışanlarının yaşadığı Energodar kentine yönelik artan saldırılar da vardı. Rosatom Genel Müdürü, Haziran başından itibaren bölgeye yönelik saldırıların sayısında ve şiddetinde keskin bir artış yaşandığını vurguladı:
Son günlerde saldırıların giderek daha bilinçli ve doğrudan hedefe yönelik hale geldiğini görüyoruz. Santralin nakliye bölümü ve kentin enerji altyapısı kasıtlı olarak vuruluyor. Gece gündüz demeden her gün onlarca saldırı düzenleniyor. Gerçekten çok ağır bir haftayı geride bıraktık.

'Personel değişimi bir askeri operasyona dönüştü'

Artan tehlikeye rağmen Zaporojye NGS’nin, personelin üstün çabası ve fedakarlığı sayesinde güvenli bir şekilde faaliyetlerini sürdürdüğünü belirten Lihaçev, çalışanların büyük bir cesaret ve kriz çözme becerisi sergilediğini dile getirdi.
Ukrayna güçlerinin bölgedeki toplu taşıma araçlarını da özel olarak hedef aldığını belirten Lihaçev, sahadaki zorlu koşulları şu sözlerle anlattı:
Ukrayna ordusu birkaç otobüsü vurdu, adeta sivil ulaşım araçlarına yönelik bir sürek avı başlattılar. Bu ağır şartlar altında santral personelinin vardiya değişimleri tam anlamıyla bir askeri operasyona dönüştü. Güvenlik gerekçesiyle personel sevkiyatını artık otobüsler yerine binek araçlarla yapmak zorunda kalıyoruz.
Rosatom Başkanı Aleksey Lihaçev - Sputnik Türkiye, 1920, 18.06.2026
DÜNYA
Rosatom: Ukrayna ordusu Zaporojye NGS çalışanlarına yönelik hedefli ve sistematik cinayetlere başladı
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала