https://anlatilaninotesi.com.tr/20250916/yapay-zeka-10-meslegi-bitiriyor-gelecekte-hangi-isler-risk-altinda-1099403784.html
Yapay zeka 10 mesleği bitiriyor: Gelecekte hangi işler risk altında?
Yapay zeka 10 mesleği bitiriyor: Gelecekte hangi işler risk altında?
Sputnik Türkiye
Yapay zekanın yükselişi, iş dünyasında dengeleri değiştiriyor. Uzmanlara göre önümüzdeki 10 yıl içinde birçok meslek tarihe karışabilir. Yeni araştırmalar... 16.09.2025, Sputnik Türkiye
2025-09-16T14:22+0300
2025-09-16T14:22+0300
2025-09-16T14:22+0300
yaşam
yapay zeka
meslek
gelecek
teknoloji
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/09/10/1099402308_5:0:1456:816_1920x0_80_0_0_257fef60f32a1f681fd357f9e618b1de.png
Bir otomasyon yazılım firmasının uzmanları, 10 yıl içinde insanlara ihtiyaç duyulmayacak meslekleri sıraladı. Araştırmada, yapay zekanın ikame gücü, işlerin büyüme beklentisi ve kamuoyu ilgisi dikkate alındı. Çıkan tabloya göre, pazarlamadan tasarıma, müşteri deneyiminden reklama kadar birçok iş, yakın gelecekte yapay zekaya bırakılabilir.İşte önümüzdeki 10 yıl içinde yok olma riski taşıyan meslekler: 1. Ürün pazarlama müdürü Veri analizi, pazarlama ve iş hedeflerini bir araya getiren bu rol, kısmen korunacak olsa da yapay zekanın ilerlemesiyle ciddi risk altında. 2. Grafik tasarımcı Tasarım artık birkaç saniyede yapay zeka araçlarıyla üretilebiliyor. Bu yüzden mesleğin yüzde 59 oranında risk altında olduğu belirtiliyor. 3. Pazarlama analisti Rakamlarla pazarlamaları anlatan bu pozisyon da otomasyon tehdidi altında. Risk oranı yaklaşık yüzde 48.4. SEO uzmanı Arama motoru optimizasyonu algoritmalarla doğrudan yapay zekaya devredilebilecek alanlardan biri. 5. BTL pazarlama uzmanı Şirketlerin reklam ve tanıtımda kullandığı bu yöntem giderek yapay zeka temelli sistemlere kayıyor. 6. Video i̇çerik editörü Fragmanlardan kurumsal tanıtımlara kadar birçok video artık yapay zeka tarafından hazırlanabiliyor. Risk oranı yüzde 65. 7. Radyo promosyon müdürü Radyonun etkisinin azalması ve yapay zeka tabanlı içerik üretiminin yükselmesiyle bu alan ciddi kayıp yaşayabilir. 8. Reklam satış temsilcisi Reklam alanı satışı artık dijital algoritmalar ve otomatik sistemler üzerinden yapılabiliyor. Mesleğin büyüme oranı ise negatifte. 9. Müşteri deneyimi uzmanı Şirketlerin müşteriyle iletişimini sağlayan bu rol, yapay zeka destekli sohbet botları ve otomatik sistemlerle değiştirilebilir. 10. Metin yazarı En büyük tehlike altında olan mesleklerden biri. Yapay zeka, saniyeler içinde yüzlerce reklam metni, slogan veya kampanya içeriği üretebiliyor. Risk oranı yüzde 85.
https://anlatilaninotesi.com.tr/20250830/15-saniyede-kalp-hastaligi-teshisi-yapay-zekali-stetoskop-tanitildi-1098940047.html
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/09/10/1099402308_287:0:1375:816_1920x0_80_0_0_0d8e019a737248955b516678673fe50c.pngSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
yapay zeka, meslek, gelecek, teknoloji
yapay zeka, meslek, gelecek, teknoloji
Yapay zeka 10 mesleği bitiriyor: Gelecekte hangi işler risk altında?
Yapay zekanın yükselişi, iş dünyasında dengeleri değiştiriyor. Uzmanlara göre önümüzdeki 10 yıl içinde birçok meslek tarihe karışabilir. Yeni araştırmalar, özellikle pazarlama, tasarım ve içerik üretimi gibi alanların büyük tehdit altında olduğunu ortaya koydu. Tüm bu meslekler Sputnik Türkiye'nin derlemesinde.
Bir otomasyon yazılım firmasının uzmanları, 10 yıl içinde insanlara ihtiyaç duyulmayacak meslekleri sıraladı. Araştırmada, yapay zekanın ikame gücü, işlerin büyüme beklentisi ve kamuoyu ilgisi dikkate alındı. Çıkan tabloya göre, pazarlamadan tasarıma, müşteri deneyiminden reklama kadar birçok iş, yakın gelecekte yapay zekaya bırakılabilir.
İşte önümüzdeki 10 yıl içinde yok olma riski taşıyan meslekler:
Veri analizi, pazarlama ve iş hedeflerini bir araya getiren bu rol, kısmen korunacak olsa da yapay zekanın ilerlemesiyle ciddi risk altında.
Tasarım artık birkaç saniyede yapay zeka araçlarıyla üretilebiliyor. Bu yüzden mesleğin yüzde 59 oranında risk altında olduğu belirtiliyor.
Rakamlarla pazarlamaları anlatan bu pozisyon da otomasyon tehdidi altında. Risk oranı yaklaşık yüzde 48.
Arama motoru optimizasyonu algoritmalarla doğrudan yapay zekaya devredilebilecek alanlardan biri.
Şirketlerin reklam ve tanıtımda kullandığı bu yöntem giderek yapay zeka temelli sistemlere kayıyor.
Fragmanlardan kurumsal tanıtımlara kadar birçok video artık yapay zeka tarafından hazırlanabiliyor. Risk oranı yüzde 65.
7. Radyo promosyon müdürü
Radyonun etkisinin azalması ve yapay zeka tabanlı içerik üretiminin yükselmesiyle bu alan ciddi kayıp yaşayabilir.
8. Reklam satış temsilcisi
Reklam alanı satışı artık dijital algoritmalar ve otomatik sistemler üzerinden yapılabiliyor. Mesleğin büyüme oranı ise negatifte.
9. Müşteri deneyimi uzmanı
Şirketlerin müşteriyle iletişimini sağlayan bu rol, yapay zeka destekli sohbet botları ve otomatik sistemlerle değiştirilebilir.
En büyük tehlike altında olan mesleklerden biri. Yapay zeka, saniyeler içinde yüzlerce reklam metni, slogan veya kampanya içeriği üretebiliyor. Risk oranı yüzde 85.