https://anlatilaninotesi.com.tr/20250903/turan-altin-elektrikli-otomobil-kullaniciyi-planli-yasamaya-tesvik-ediyor-1099059673.html
Turan Altın: 'Elektrikli otomobil kullanıcıyı planlı yaşamaya teşvik ediyor'
Turan Altın: 'Elektrikli otomobil kullanıcıyı planlı yaşamaya teşvik ediyor'
Sputnik Türkiye
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Otomotiv Komisyonu Üyesi Turan Altın, Radyo Sputnik’te yayınlanan Okan Aslan’la Gün Ortası programına konuk oldu. 03.09.2025, Sputnik Türkiye
2025-09-03T13:19+0300
2025-09-03T13:19+0300
2025-09-05T13:12+0300
okan aslan i̇le gün ortasi
türkiye
haberler
radyo sputnik
radyo
radyo
elektrikli araç
otomobil
tükonfed
fuar
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/08/12/1098666375_0:0:3640:2048_1920x0_80_0_0_17ed9bcc82de9ce349b8169b44872917.jpg
TÜKONFED Otomotiv Komisyonu Üyesi Turan Altın, Türkiye’de elektrikli araç pazarının gidişatını, şarj altyapısını ve kullanıcıların aklındaki soru işaretlerini hakkında bilgi verdi.Şarj altyapısına ilişkin “bilinmeyenden kaynaklanan” kaygılara da değinen Altın, planlamanın önemini anlattı:Maliyet cephesinde Altın, elektriklinin avantajını sayılarla anlattı: Batarya sağlığına dair yüzde 20 altına düşürmeyin, yüzde 80 üstüne çok çıkmayın ezberinin sahadaki karşılığının marka ve kullanım alışkanlıklarına göre değiştiğini belirten Altın, şunları söyledi:Türkiye’nin elektrikli araçla geç tanıştığını ama ivmenin artığını söyleyen Altın, sözlerini şöyle sürdürdü: Murat Özer: 'Fuarın ihracata katkısı 250 milyon doları aşabilir'Interfresh Eurasia Genel Koordinatörü Murat Özer, Gün Ortası programında fuarların ekonomideki yeri ve önemi hakkında konuştu. Murat Özer, 18–20 Eylül’de İzmir’de düzenlenecek fuara ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Antalya’dan İzmir’e taşınan fuarın bu kararla daha da güçlendiğini belirten Özer, şunları söyledi:Türkiye’nin en büyük yaş meyve sebze, paketleme, depolama ve ambalaj fuarı olan Interfresh Eurasia’nın ihracata 200–250 milyon doları aşan katkı yapmasını beklediklerini vurgulayan Özer, şöyle konuştu: Firmaların yalnızca üretim yapmakla yetinemeyeceğini, uluslararası pazarlara uygun hazırlık yapmaları gerektiğini söyleyen Özer, sözlerini şöyle sürdürdü:
i̇zmir
antalya
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2025
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e9/08/12/1098666375_909:0:3640:2048_1920x0_80_0_0_3e98454401aff24d756249b928f9dad4.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Okan Aslan
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e7/0b/09/1077236947_512:0:2560:2048_100x100_80_0_0_aa6272cc6f94406d8cf86e01efedc89b.jpg
türkiye, haberler, radyo sputnik, radyo, radyo, elektrikli araç, otomobil, tükonfed, fuar, fuar, meyve, sebze, tüketici konfederasyonu, meyve-sebze ithalatı, i̇zmir, antalya
türkiye, haberler, radyo sputnik, radyo, radyo, elektrikli araç, otomobil, tükonfed, fuar, fuar, meyve, sebze, tüketici konfederasyonu, meyve-sebze ithalatı, i̇zmir, antalya
Turan Altın: 'Elektrikli otomobil kullanıcıyı planlı yaşamaya teşvik ediyor'
13:19 03.09.2025 (güncellendi: 13:12 05.09.2025) Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Otomotiv Komisyonu Üyesi Turan Altın, Radyo Sputnik’te yayınlanan Okan Aslan’la Gün Ortası programına konuk oldu.
TÜKONFED Otomotiv Komisyonu Üyesi Turan Altın, Türkiye’de elektrikli araç pazarının gidişatını, şarj altyapısını ve kullanıcıların aklındaki soru işaretlerini hakkında bilgi verdi.
Şarj altyapısına ilişkin “bilinmeyenden kaynaklanan” kaygılara da değinen Altın, planlamanın önemini anlattı:
Kimse ‘şarjım bitti yolda kaldım’ demiyor; tıpkı telefon gibi. Rota planlayıp, istasyonda 30-45 dakikalık bir molayla yüzde 80 doluluk mümkün. Türkiye genelinde on binlerce AC/DC nokta var; planlı gittiğinizde sorun yaşamazsınız.
10 metrelik ucuz uzatma kablolarıyla, denetimsiz prizlerden şarj büyük hata. Yetkin bir elektrikçi, doğru kesitte kablo ve sigorta ile kurulum yapmalı; gerekiyorsa trafodan bağımsız hat çekilmeli. Araçla şarj ünitesi birbirine akım yönetimi yapıyor; yanlış kurulum yangın riski doğurur.
Maliyet cephesinde Altın, elektriklinin avantajını sayılarla anlattı:
Birçok model 100 km’de ortalama 17,5 kWh tüketiyor; ev elektriğiyle yaklaşık 60 TL. Aynı mesafe içten yanmalıda ekonomik kullanımda dahi 6 litre yakıtla 320 TL’lere geliyor.
Bakımda da tablo net: Yağ yok, filtre minimal; balata ve lastik ömürleri rejeneratif frenleme sayesinde 80-100 bin km’ye uzuyor. Çoğu kullanıcı yılda bir polen filtresiyle çıkıyor.
Batarya sağlığına dair yüzde 20 altına düşürmeyin, yüzde 80 üstüne çok çıkmayın ezberinin sahadaki karşılığının marka ve kullanım alışkanlıklarına göre değiştiğini belirten Altın, şunları söyledi:
Fransa’da 450 bin km yapmış bir taksi, hızlı şarj ağırlıklı kullanıma rağmen yeni bataryayla 220 km’lerden 500 km menzile çıkmış. Esas olan doğru kullanım ve termal yönetim.
Türkiye’nin elektrikli araçla geç tanıştığını ama ivmenin artığını söyleyen Altın, sözlerini şöyle sürdürdü:
2012’de Bursa’da geliştirilen yerli bir elektrikli projenin rafa kalkması kaçırılmış fırsat. Bugünkü manzarada ise yerli üretimin ve rekabetin pazarı büyüttü. Elektrikli otomobil kullanıcıyı planlı yaşamaya teşvik ediyor; doğru altyapı ve doğru kurulumla hem toplam sahip olma maliyeti çok düşük hem de sürüş deneyimi çok konforlu. Türkiye bu dalgayı yakaladı; ikinci ve üçüncü modellerle pazar daha da olgunlaşacak.
Murat Özer: 'Fuarın ihracata katkısı 250 milyon doları aşabilir'
Interfresh Eurasia Genel Koordinatörü Murat Özer, Gün Ortası programında fuarların ekonomideki yeri ve önemi hakkında konuştu. Murat Özer, 18–20 Eylül’de İzmir’de düzenlenecek fuara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Antalya’dan İzmir’e taşınan fuarın bu kararla daha da güçlendiğini belirten Özer, şunları söyledi:
2023 yılında 44 ülkeden 55 alım heyeti gelmişti, bu yıl şimdiden 70’in üzerinde ülke rezervasyon yaptırdı. Hedefimiz 70’in üzerinde ülkeyi İzmir’de ağırlamak.
Türkiye’nin en büyük yaş meyve sebze, paketleme, depolama ve ambalaj fuarı olan Interfresh Eurasia’nın ihracata 200–250 milyon doları aşan katkı yapmasını beklediklerini vurgulayan Özer, şöyle konuştu:
Fuar için gelen ziyaretçiler şehir ekonomisine de ciddi katkı sağlıyor. Türkiye’ye gelen her 100 avronun 85’i şehre, 15’i fuar alanına kalıyor.
Firmaların yalnızca üretim yapmakla yetinemeyeceğini, uluslararası pazarlara uygun hazırlık yapmaları gerektiğini söyleyen Özer, sözlerini şöyle sürdürdü:
Artık alıcılar ilaç kalıntısı analizleri, sertifikalar ve sosyal uygunluk kriterlerini talep ediyor. Hedef pazarı doğru belirlemek ve o pazara uygun ürünle, o dili konuşan satış ekibiyle fuara katılmak çok önemli. Yanlış ilaçlama yüzünden ürünlerin geri dönmesi üreticinin emeğini boşa çıkarıyor. Bu nedenle üreticilerin ve ihracatçıların fuara eksiksiz hazırlanması şart. Üç günlük bir maraton bu. Ay pardon deme şansı yok. Doğru hazırlıkla hem ihracat artar hem de Türkiye’nin tanıtımına katkı sağlanır.