Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

Bankalar faizsiz kredide yarışa girdi: Limit 75 bin TL’ye çıktı

© İHATürk Lirası
Türk Lirası - Sputnik Türkiye, 1920, 01.04.2025
Abone ol
Bankalar, yeni müşterilerine özel sıfır faizli kredi kampanyaları sunmaya devam ediyor. Mart ayında 60 bin TL’ye kadar çıkan faizsiz kredi limiti, bazı bankalarda 75 bin TL’ye yükseldi. Ancak uzmanlar, dosya masrafı ve sigorta detaylarına dikkat edilmesi gerektiğini belirtiyor.
Son haftalarda kredi faizlerindeki artış, vatandaşların faizsiz kredi kampanyalarına olan ilgisini artırdı. Bankalar ise bu talebi karşılamak adına özellikle yeni müşterilere yönelik sıfır faizli kredi fırsatları sunuyor. Mart ayında 60 bin TL olan faizsiz kredi limiti, bazı bankalarda 75 bin TL’ye kadar yükseldi.

6 ay vadeye kadar 0 faiz i̇mkânı

2024 yılı itibarıyla başlayan bu uygulamalar, 6 ay vadeye kadar faizsiz kredi seçeneğiyle dikkat çekiyor. Düşük tutarlarda sunulsa da, acil nakit ihtiyacı olan vatandaşlar için cazip bir çözüm olarak öne çıkıyor. Bankalar bu kampanyaları, müşteri portföylerini genişletmek ve kredi hacimlerini artırmak amacıyla sürdürüyor.

Koşullara dikkat

Konuya ilişkin Milliyet'e değerlendirmede bulunan Yeminli Mali Müşavir Ahmet Kurtuluş, vatandaşlara şu uyarılarda bulundu:
“Yeni müşteriler bulabilmek, müşteri portföylerini genişletmek ve kredi hacimlerini artırabilmek için bankalar zaman zaman bu tür kampanyalar düzenleyebiliyorlar.”
Ancak Kurtuluş, “Bazı bankalar 0 faiz diyerek müşteriyi kendine çekebiliyor, ancak sigorta ve dosya masrafı adı altında yine de yüksek tutarlar yansıtabiliyorlar” sözleriyle dikkat edilmesi gereken noktaları vurguladı.

Mevcut müşteriler kampanyadan yararlanamıyor

Ahmet Kurtuluş ayrıca, kampanyaların yalnızca yeni müşterilere özel olduğunu belirterek, “Halihazırda müşteri olanları bu kampanyalardan yararlandırmıyorlar. Bu bir pazarlama çalışmasıdır” dedi. Bankaların asıl hedefinin, bireyleri daha fazla kredi kullanmaya teşvik etmek olduğunu ifade etti.

Kampanyalar 3 aylık dönemlerde aktif oluyor

Kurtuluş, “Mart ayı, Haziran ayı, Eylül ayı ve Aralık ayları bu tarz kampanyalar için yakından takip edilmeli. Nisan ayı ile birlikte bu tür kampanyaların azalacağını tahmin ediyoruz. Bu tür fırsatlar genellikle çeyrek kapanışlarında sunulur” diye konuştu.
Araba yıkama - Sputnik Türkiye, 1920, 01.04.2025
EKONOMİ
İstanbul’da araç yıkama 800 TL’ye dayandı: Basınçlı makine satışları arttı
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала