00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:06
14 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
13 dk
HABERLER
12:00
6 dk
90 SANİYE
13:28
2 dk
HABERLER
15:00
6 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
6 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
8 dk
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
6 dk
90 SANİYE
13:28
2 dk
HABERLER
16:00
4 dk
HABERLER
17:30
6 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
25 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
İstanbul - Boğaz - Martı - tekne - köprü - Sputnik Türkiye, 1920
TÜRKİYE
Türkiye'de yaşanan önemli gelişmeler, son dakika haberleri ve güncel tartışmalar

Tarihi Hicaz Demiryolu yeniden hayat bulacak: İstanbul-Şam ayağı restore edilecek

© AAHicaz Demiryolu
Hicaz Demiryolu - Sputnik Türkiye, 1920, 26.12.2024
Abone ol
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, tarihi Hicaz Demiryolu hattının İstanbul-Şam etabının restore edilmesi için proje geliştirdiklerini açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Hicaz Demiryolu'nun İstanbul ile Şam arasındaki kısmının restore edileceğini duyurdu.

Hicaz Demiryolu'nun İstanbul-Şam arasındaki kısmı yenilenecek

Osmanlı döneminin önemli ulaşım projelerinden biri olan Hicaz Demiryolu, 2. Abdülhamit'in öncülüğünde İstanbul'dan Medine'ye kadar uzanıyordu. Şimdi, Hicaz Demiryolu hattının İstanbul-Şam arasındaki önemli etabı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu'nun açıklamalarına göre restore edilecek. Bakan, bu tarihi hattın yenilenmesi ve modernize edilmesi için adımlar atılacağını belirtti.

Havayolu ve tren hattı

Bakan Uraloğlu, öncelikle Şam Havalimanı'nı ayağa kaldırmakla ilgili projelerinin olduğunu ve beraberinde Hicaz Demiryolu hattının Şam'a kadar uzanan parçasıyla ilgili de vaziyet alacaklarını duyurdu. Böylece İstanbul'dan Şam'a uzanan demiryolu projesi gündeme geldi.

İstanbul-Şam tren hattı

Bakan Uraloğlu, "Orada Türkiye'den çıkıp Hicaz'a kadar giden demir yollarının parçaları var. Oralarda belli bir bütünün parçaları olarak uzun zamandır çalıştırılmadığını biliyoruz. Hızlıca tespiti yapıp demir yolu bütünlüğünü yine Şam'a kadar ilk etapta sağlama ile ilgili bir vaziyet alacağız. 2009-2010'larda oraya yolcu trenlerini uğurlamışız, bir yolculuk yapmışız. Orada bir altyapı var. Bazı bölgelerde, mesela Irak'ta, demir yollarının raylarını sıfırdan demir olarak çalınıp satıldığını biliyoruz Suriye'de de bununla karşılaşabiliriz." şeklinde konuştu.

Osmanlı'nın son büyük projesi: Hicaz Demiryolu

Sultan 2. Abdülhamid tarafından 1900-1908 yıllarında Şam ile Medine arasında inşa ettirilen Hicaz Demiryolu, Osmanlı coğrafyasındaki demir yollarından en önemlisiydi.

İstanbul'dan Mekke'ye

Osmanlı padişahlarından 2. Abdülhamit'in projesi olan Hicaz Demiryolu, İstanbul'dan Mekke'ye giden hac yolunu kolaylaştırmayı hedefliyordu. Hattın inşası için Hindistan'dan Güney Afrika'ya kadar dünya Müslümanları bağışta bulundu.1900'lü yılların başında yapımına başlanan hat, 1908'de Medine'ye kadar ulaştı ve Sultan Abdülhamit tarafından açılışı yapıldı.

Hicaz Demiryolu ne zaman durdu?

1919 yılına kadar işlek olarak yolcu taşıyan Hicaz Demiryolu hattı, Medine'nin Osmanlı hakimiyetinden düşmesinden sonra durduruldu.

Hicaz Demiryolu hattının durakları

1750 kilometrelik Hicaz Demiryolu hattının durakları şöyleydi:
İstanbul'dan Şam'a uzanan kısım,
Şam'dan Amman'a uzanan kısım (Arada bugün Filistin'de yer alan Akka ve Hayfa bölümü de yer alıyor)
Devamı ise şu şekilde: Amman-Maan-Tebük-Medain Salih-Medine

1. Dünya Savaşı'ndan sonra hat 4'e bölündü

1. Dünya Savaşı'ndan sonra ise Hicaz Demiryolu 4 kısma ayrıldı ve parçaları farklı ülkelerin egemenliğinde kaldı:
Hayfa-Semah hattı Filistin'de
Müdevvere-Medine hattı Suudi Arabistan'da
Şam-Der'a, Der'a-Semah hattı Suriye'de
Der'a-Müdevvere hattı ise Ürdün'de.

Tren kullanılıyor mu?

Suudi Arabistan, Suriye ve Ürdün hattı yeniden kullanıma açmak için bir komite kurduysa da bölgedeki siyasi anlaşmazlıklar yüzünden tarihi hat metruk olarak kaldı.
Hakan Fidan - Sputnik Türkiye, 1920, 10.12.2024
POLİTİKA
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan'dan Şam'da Türk Büyükelçiliği açıklaması
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала