00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:06
14 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
15 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
15:00
5 dk
BU DÜNYADAN TUNCEL KURTİZ GEÇTİ
15:15
7 dk
SPOR BÜLTENİ
15:30
3 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
18 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
19:31
17 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
5 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
12:35
17 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HABERLER
14:00
5 dk
HABERLER
15:00
4 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
6 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Gündem dışı - Sputnik Türkiye, 1920
GÜNDEM DIŞI
Gündelik koşuşturmacada gözden kaçanlar; bilimden sanata, tiyatrodan sinemaya, seyahat alternatiflerinden modaya, festivallerden konserlere her şey Serhat Sarısözen’le Gündem Dışı’nda.

Araştırmacı yazar Erkut Özal: 'İnsan aslında homo fictus. Hikaye anlatmak genlerimizde var'

Serhat Sarısözen'le Gündem Dışı 2. bölüm
Abone ol
Araştırmacı yazar Erkut Özal, Serhat Sarısözen’le Gündem Dışı’nda stüdyo konuğu oldu.
Hikaye anlatmanın insanın genlerinde yer aldığını belirten Erkut Özal, şunları kaydetti:
“İnsan aslında homo fictus. Hikaye anlatmak genlerimizde var. Nörolojik araştırmalar da bunu gösteriyor. Serbest kaldığımız zihnimizde her an küçük küçük hikâyeler kurguluyoruz.”
Dijitalleşmenin hikaye kavramına da yeni nitelikler kazandırdığını vurgulayan Özal, anlatıcının ve dinleyicinin ciddi bir dönüşüm yaşadığını ifade etti:
“Dijitalleşme, her şeyi etkilediği gibi hikâye anlatıcılığı kavramına da yepyeni nitelikler kazandırdı. Artık interaktif mecralarda, hikâyeleri tek bir anlatıcının tekelinden çıkararak çoğul bir şekilde yaratıyoruz. Aynı anda hem anlatan hem de dinleyeniz. Eskiden dilden dile ve nesiller üzerinden aktarılan hikâyeleri günümüzde kişisel profillerimizden ve anlık olarak yayabiliyoruz. Web ortamında bilgilerimizi, duygularımızı, düşüncelerimizi, tutum ve davranışlarımızı üreten ve ürettikçe tüketen yepyeni bir kimliğe sahibiz. İletişim, algılama ve anlamlandırma becerilerimiz teknolojiyle bütünleşmişti. Sözün özü, hikâyeler üretmeye ve tüketmeye eskisinden çok daha yatkınız. Anlatan ve dinleyen olarak dijital bir dönüşüm yaşadığımız bu noktada, hikâye anlatıcılığının pazarlamanın ve reklamcılığın ilgisini çekmesi de kaçınılmaz oluyor. Firmalar/Markalar, anbean yaşanan güncel gelişmeleri göz önüne alarak üretüketici (prosumer) adıyla kavramlaştırılan yeni tüketiciye yönelik stratejiler geliştirmek ve değişen pazarlama eğilimlerini kendi faaliyetlerine uygulamak için dijital hikâye anlatıcılığının tüm olanaklarından yararlanıyor.”
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала