00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
07:00
1 dk
SEYİR HALİ
Ali Çağatay'la Seyir Hali
07:01
119 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
115 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:06
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:45
20 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
ÇALIŞMA HAYATIM
Melis Elmen'le Çalışma Hayatım
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
YOL ARKADAŞI
Mustafa Hoş'la Yol Arkadaşı
17:33
87 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
OKAN ASLAN İLE GÜN ORTASI
Hayat ve zaman akıp giderken tüm koşuşturmaların arasında gündemin nabzını tutuyoruz.Ajandamızdaki detayları, son dakika gelişmelerini Gün Ortası’nda konuşuyoruz.

Ersin Kula: İktidar da muhalefet de taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip

Ersin Kula: İktidar da muhalefet de taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip
Abone ol
Gün Ortası programına konuk olan TÜKONFED Ulaşım Komisyonu Üyesi Ersin Kula, İstanbul'da bir taksi lobisi olduğunu belirtti. Kula, "Bürokrasi içinde ve siyasiler içinde çok güçlü etkenleri var. İktidar da muhalefet de bu taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip" dedi.
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Ulaşım Komisyonu Üyesi Ersin Kula, Radyo Sputnik’te yayımlanan Gün Ortası programında Okan Aslan’ın konuğu oldu. Kula, İstanbul’daki taksi ve ulaşım sorununa dair çözüm önerilerini paylaştı.
İstanbul’daki taksi sorununun 10 yılı aşkın bir süredir devam ettiğini belirten Kula şöyle devam etti:
“Bir irade var ve bu sorunu çözmek istemiyor. Sorunları herkes biliyor, çözüm yollarıyla ilgili olarak da bir sürü seçenek var ama birinci çözüm rekabettir. Veya çok basit bir yönetmelik maddesiyle bu iş çözülebilir ama çözülmüyor.”
Kula, “Ne yapmak gerekiyor?” sorusuna şu yanıtı verdi:
“Bunun yargı, yürütme boyutu var. Biz bunlarla ilgili başvurularımızı yaptık, davalar açtık, bu davalardan sonuçlar aldık. Sonuçlar neticesinde bir arpa boyu yol alamadık, uygulanan hiçbir şey yok. Burada taksi lobisinin söylemiş olduğu şey şu: Ben buraya para ödedim, ödediğim para karşılığında da devlet bana bu hakkı verdi ve bunu sadece ben yapabilirim. Ama biz yargıya gittiğimiz zaman ‘Süresiz hak olmaz, 10 yıldan sonra tüm plakaların yeniden ihale edilmesi gerekir’ diyor. Bununla ilgili ne devlet ne de yerel yönetim hiçbir harekette bulunmuyor.”

'İktidar da muhalefet de bu taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip'

Taksi lobisinin bu sorunun çözümüne engel olduğunu belirten Kula, şöyle konuştu:

“Burada bir lobi var ve bu lobinin ne olduğunu iyi anlamak gerekiyor. Bu lobiyi sadece taksi şoförleri ve taksi sahipleri olarak değerlendirmemek gerekiyor. Bürokrasi içinde ve siyasiler içinde çok güçlü etkenleri var. İktidar da muhalefet de bu taksi lobisini destekleyen bir yapıya sahip. Bunun en birinci sebebi siyasetin bu lobi üzerinden desteklenmesi. Herkesin bildiği oto-center dediğimiz yer var. Burada hiçbir şeyin kaydı yok, plaka kime veriliyor, ne yapılıyor bilinmiyor. Bu mevzuata aykırı bir durum. Taksi piyasasının koşullarını tamamen piyasanın dışındaki bir lobi belirliyor. Bu hukuka da aykırı, mevzuata da aykırı. Kimse kılını kıpırdatmadı. Burada siyasi bir irade var ve bunun içine çöreklenmiş, çetelenmiş bir unsur var. Bu unsur bu işin çözülmesine engel oluyor. Çünkü bu iş çözüldüğü zaman işin ucu onlara dokunacak, buradaki rant kapısı kapanacak. Burada çok ciddi bir rant kapısı ve kara para aklama var. Çünkü kayıtlı bir şey yok. Bizim duyduğumuz bir sürü siyasi, eski bürokrat, emniyet mensubu var.”

Paylaşımlı yolculuk taksi sorununu çözer mi?

Paylaşımlı yolculuk yönteminin İstanbul’daki taksi sorununa çözüm olabileceğini belirten Kula, şu ifadeleri kullandı:
“Paylaşımlı Yolculuk Yönetmeliği dünyanın 150 ülkesinde var. Dünyada olmayan 5-6 ülkeden bir tanesiyiz. Evinizden çıktınız, diyelim ki Bostancı’dan Nişantaşı’na gideceksiniz. Uygulamayı açıyorsunuz, o bölgeye giden bir araç varsa onunla beraber masrafları bölüşmek üzere anlaşarak gidiyorsunuz. Bu şehirlerarası olarak Türkiye’de uygulanıyor ama şehir içinde maalesef uygulanmıyor. Bu da insanların kendi araçlarıyla trafiğe çıkmasından dolayı ciddi bir trafiğe yol açıyor. Bu uygulama gelirse trafik yoğunluğu ciddi anlamda azalacaktır. Güvenlik açısından sorunlar olacaktır mutlaka ama bu konu bir mevzuat hazırlanarak aşılabilir. Bu mevzuatta bununla ilgili tedbirler yazılabilir.”
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала