00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
11:00
5 dk
SESLİ HABER
11:33
1 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HABERLER
14:00
5 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
SESLİ HABER
16:29
2 dk
HABERLER
17:00
6 dk
YERİ VE ZAMANI BAYRAM ÖZEL
17:06
53 dk
SESLİ HABER
Akkuyu'nun 1. Ünitesinde test çalışmaları başladı
20:46
1 dk
SESLİ HABER
08:30
2 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
SESLİ HABER
12:09
1 dk
HABERLER
13:00
6 dk
HABERLER
14:00
5 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
5 dk
ÖZEL HABER
‘El Turco’ lakaplı devlet başkanı kimdir?
18:39
4 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ PANORAMA
Dünya ekonomisinin yörüngesi, artık farklı dönüyor.Dijitalleşme, inovasyon, girişimcilik ve yeni teknoloji.Bizleri neler beklediğini de bilmemiz şart. Değişimin içinde yaşarken, bunları ne kadar takip edebiliyoruz? Erdal Kaplanseren’le Ekonominin Panoraması, her Pazartesi ve Çarşamba saat 15.00’te

'Türkiye’nin geleceği sağlık markalarıyla gelecek'

Türkiye'de markalaşma ve Türk markaları
Abone ol
Ancreva strateji ve marka mühendisliği şirketinin kurucusu Ömürden Sezgin, Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama'ya konuk oldu.
Ancreva strateji ve marka mühendisliği şirketinin kurucusu Ömürden Sezgin; turizmde bu sene aldığı 51.2 milyon turistle dünyada 7. Sırada yer alan, sağlık alanında ise dünyadan 2023 yılı boyunca toplam 1.2 milyonun üzerinde sağlık turistine ev sahipliği yapan Türkiye’nin sağlık turizminde markalaşma potansiyelinin çok yüksek olduğunu vurgulayarak, Türkiye’nin geleceğinde sağlık markalarının önemli rol oynayabileceğini belirtti.

Ürün ihracatı ve Turizmde Ön Sıralardayız

İstanbul başta olmak Asya ve Avrupa’yı bağlayan bir köprü görevi gören coğrafyası yüzlerce medeniyete ve hikayelere ev sahipliği yapan, aynı zamanda bir tarım ülkesi olarak bilinen ülkemiz; fındık, bal, zeytin ve üzüm gibi birçok üründe dünyanın liderleri arasında gelmekte, turizmde ise özellikle bu sene aldığı 51,2 milyon turistle dünyada 7. Sırada yer almakta. Bu rakamlara bakıldığında dünyanın en değerli markaları arasında Türk markalarını görmek aslında kaçınılmaz olmalı. Hikayeleri, yaratıcı ve girişimci insanları ile önde olan ülkemizin , üretici pozisyonundaki verimliliğini marka yaratma alanında göstermediğini söylemek mümkün.

Yükselen ve Yükselmesi Gereken Değerimiz: Sağlık Turizmi

Hizmetlerini Londra’ya açarak faaliyetleri ile Avrupa ve Türkiye arasında bir köprü görevi gören Ancreva strateji ve marka mühendisliği şirketinin kurucusu Ömürden Sezgin şu ifadeleri kullandı:

“Türkiye, muhteşem turizm potansiyeli; tarihi, kültürü ve insanları ile hikayelerin ve duyguların bir araya geldiği, müthiş değerlere sahip bir coğrafya. 4 saatlik uçuş mesafesi ile 1 milyar kişinin ulaşabildiği, dünyanın en çok havalimanına uçan THY markası ile güçlü bir avantajı olan bir ülke burası. Türkiye, başkalarına sadece kaliteli ürün üreten, hizmet sağlayan bir yaklaşımın ötesinde, markalarıyla dünyada güçlü bir şekilde temsil edilen markalarıyla potansiyelini ortaya koymalıdır. Zira marka olmak, rakiplerimize göre bir tercih edilme gücü, fiyatlandırma avantajı sağlıyor. Ülkemizi daha ucuz değil, aksine elimizdeki zenginliklerle, değerlerle bu toprakları dünyanın en kaliteli hizmetlerini sunan ve aynı zamanda coğrafyası ile muhteşem bir tatil imkânı yaratan çok daha güçlü bir konum haline getirebiliriz.

Sahip olduğumuz değerlerin başlarına dünyada da alanlarına çok iyi oldukları yaygın olarak bilinen doktorlarımız ve onların sundukları sağlık hizmetleri geliyor. İyi bir strateji ve sağlık özelinde etkin bir markalaşma projesi ile bu 2,5 milyar dolar olan sağlık turizmi gelirimizin 5 milyar dolara ulaşması mümkündür. Devletimizin bu anlamda çok büyük teşvikleri var, bu gelişim Türkiye markasının gücünün artması demek. İşte bu yumuşak güç için stratejik planlar yapmalı, etkin bir şekilde iletişime devam etmeli ve bir standart getirerek, doğru tedavilerle dünyada bu güveni ve bilinirliği hep birlikte kurmalıyız.”

2023’de 1.2 Milyonun üzerinde Sağlık Turisti Geldi

Sezgin Türkiye’ye her sene 50 milyona yakın turistin geldiğini, 3,2 milyon İngiltere’den gelen turistin 150 bininin sağlık turizmi için geldiğini belirtti ve; sözlerine şöyle devam etti:
“Şu an 11,8 milyon diş hastasının olduğu İngiltere için düşündüğümüzde burada çok yüksek bir sağlık turizmi potansiyeli olduğunu söyleyebiliriz. Diğer ülkeleri düşündüğümüzde Türkiye’ye 1.2 milyonun üzerinde sağlık hastası geliyor ve toplam gelir 2,5 milyar dolar. Bunların %50 saç için gelirken , dünyada erkeklerin %75’inin saç problemi olduğunu düşündüğümüzde, bu 2 milyarlık saç ekim potansiyeli var diyebiliriz. Diş ve saç hastalarını düşündüğümüzde sadece İngiltere özelinde bile Türkiye’nin doğal güzelliklerinin avantajı yanında doktorlarının yetkinliklerini düşündüğümüzde muazzam bir potansiyelinin olduğunu söyleyebiliriz. İşte bu muazzam bir yumuşak güç demektir. Bu gücü etkin bir strateji, güçlü markalaşma, standartları belirli ve sağlıktaki gücümüzü anlatan ve bir marka haline gelecek “Türkiye Sağlık Gücü” programıyla yüksek hedeflere ulaşabilecek hale getirebiliriz çünkü Türkiye’nin geleceği Sağlık Markalarıyla gelecek."
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала