00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:06
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:20
17 dk
HABERLER
12:01
5 dk
90 SANİYE
13:28
1 dk
FUTBOL SAATİ
Uzman gazetecilerin ağzından Beşiktaş'ta neler oluyor?
14:05
55 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
6 dk
HABERLER
18:00
10 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
18:22
4 dk
HABERLER
19:00
16 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:06
22 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:21
20 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:45
20 dk
GÜN ORTASI
Güney Kore’de sıkı yönetim ilan edildi
12:05
83 dk
90 SANİYE
Türkiye ve dünya gündemi
13:28
1 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Ebru Dönmez ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
EKONOMİ PANORAMA
Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
BÖLGENİN KALBİ
Ceyhun Bozkurt'la Bölgenin Kalbi
19:05
84 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
YAŞAM
Türkiye ve dünyadan ilgi çekici yaşam haberleri, toplumsal olaylar, güncel araştırmalar, fotoğraf ve video galerileri.

TÜİK: Türkiye'de internet kullananların oranı yüzde 85'e yükseldi

© AAİnternet kullanım, tablet
İnternet kullanım, tablet - Sputnik Türkiye, 1920, 26.08.2022
Abone ol
Türkiye'de bu yıl 16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı yüzde 85'e ulaştı.
Türkiye İstatistik Kurumu'nca (TÜİK) yapılan Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2022'nin sonuçları açıklandı.
Araştırmaya göre, ülkede internet kullanım oranı 16-74 yaş grubundakilerde yüzde 85 oldu. Bu oran geçen yıl yüzde 82.6 olarak kayıtlara geçmişti.
İnternet kullanım oranı 16-74 yaş grubundaki erkeklerde yüzde 89,1, kadınlarda yüzde 80.9 olarak gerçekleşti.
Ülke genelinde internet erişim imkanına sahip hanelerin oranı yüzde 94.1'i buldu. Bu oran geçen yıl yüzde 92 olarak kaydedilmişti.
İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması (İBBS) 1. Düzey'e göre, internet erişim imkanı olan hane oranı, yüzde 98.7 ile en yüksek İstanbul'da tespit edilirken, bu bölgeyi yüzde 98.3 ile Batı Anadolu (Ankara, Konya, Karaman) Bölgesi izledi.
Bireylerin yüzde 82.7'si 2022 yılının ilk 3 ayını kapsayan dönemde interneti düzenli olarak kullandı. Düzenli olarak internet kullanan erkeklerin oranı yüzde 86.9, kadınların oranı ise yüzde 78.6 oldu.
Son 12 ay içinde özel amaçla resmi makamların web sitelerini ve uygulamalarını kullanan ve internet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı yüzde 68.7 oldu. e-Devlet hizmetlerini kullanım amaçları arasında yüzde 64.4 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırayı aldı. Bunu yüzde 48.5 ile kamu kurumlarından veya kamu hizmetlerinden randevu alma veya rezervasyon yaptırma ve yüzde 44.1 ile kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme takip etti.

İnternet üzerinden alışveriş oranı yüzde 46.2

Son 12 ayda internet kullanan bireylerin özel kullanım amacıyla mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme (e-ticaret) oranı, 2021 yılında yüzde 44.3 iken 2022'de yüzde 46.2 oldu. Cinsiyete göre internet üzerinden mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı erkeklerde yüzde 49.7, kadınlarda yüzde 42.7 olarak tespit edildi. Bu oran, bir önceki yıl sırasıyla yüzde 48.3 ve yüzde 40.3 düzeyinde bulunuyordu.
En son mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme zamanlarına göre incelendiğinde, bireylerin yüzde 33.6'sının son 3 ay içinde (2022 yılı ilk 3 ayı) mal veya hizmet satın aldığı ya da sipariş verdiği görüldü. Bu oran, geçen yılın son 3 ayı içinde (2021 yılı ilk 3 ayı) yüzde 32.4 oldu.
sosyal medya uygulamaları,  - Sputnik Türkiye, 1920, 21.07.2022
Sosyal medya fenomenlerinin gelir karnesi: Düzenli içerik paylaşanlar aylık 30 bin TL kazanabiliyor
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала