00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
PARANIN HAREKETİ
11:30
8 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
12 dk
HABERLER
18:00
10 dk
HABERLER
19:00
11 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:27
7 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
07:00
1 dk
SEYİR HALİ
Ali Çağatay'la Seyir Hali
07:01
119 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
114 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
YAZI - YORUM
Fethi Yılmaz'la Yazı - Yorum
11:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Aslı Kahveci ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
FUTBOL SAATİ
Selin Yazıcı ve Serhat Ayan'la Futbol Saati
14:05
55 dk
ANKARA FARKI
İsmet Özçelik'le Ankara Farkı
15:03
57 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

Rus AVM yatırımcıları: 'Türk şirketlerin Rusya’da yatırım yapmaları için görüşüyoruz'

© Sputnik / Ilya Pitalev / Multimedya arşivine gidinMoskova - AVM - koronavirüs - Kovid-10 - maske - Rusya
Moskova - AVM - koronavirüs - Kovid-10 - maske - Rusya - Sputnik Türkiye, 1920, 23.05.2022
Abone ol
Rus AVM yatırımcıları, son dönemde Türk markalarla hızlanan görüşme trafiğini değerlendirdi. “Rus tüketiciler Türk markalarını, ödedikleri paranın karşılığını aldıkları güçlü markalar olarak görüyor” diyen temsilcilere göre, ülkede sonbaharda perakende sektöründe 420 futbol sahası büyüklüğünde alanın boşa çıkması bekleniyor.
Türk markalar ve Rus alışveriş merkezi yatırımcıları arasında son aylarda görüşmeler hız kazandı. Hürriyet gazetesinden Gamze Şener'in haberine göre; Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) öncülüğünde yapılan toplantıların ilki, nisan ayında, ikincisi ise 12-15 Mayıs’ta Türk yetkililerin Rusya ziyaretiyle gerçekleşti.

'Rus tüketiciler, Türk markalarını çok sıcak karşılıyor'

Rusya Alışveriş Merkezleri Konseyi Başkanı Dmitriy Moskalenko, yaklaşık 2 aydır yapılan görüşmeleri son derece olumlu değerlendirdiklerini belirtti. “Türkiye, Rusya’nın ithalatında önemli bir ülke. Rusya’dan giden markaların yerine Türk markaların gelmesiyle ilgili yapılan görüşmelerle birlikte, yeni bir aşamaya geçiyoruz” diyen Moskalenko, “Bu sonbaharda Rusya genelinde, perakende sektöründe 3 milyon metrekare büyüklüğünde, 420 futbol sahası kadar alanın boşalacağını öngörüyoruz. Henüz Rusya’da yer almayan Türk markaları için Moskova’dan başlayarak, en iyi AVM’leri tanıtma fırsatı sunduk. Türk şirketlerin Rusya’da uzun süre kalmaları ve kârlı yatırımlar yapabilmeleri için görüşüyoruz. Rus tüketiciler, Türk markalarını çok sıcak karşılıyor” dedi.

'Türk şirketlerin en büyük artısı, tam anlamıyla gelişmiş perakendeciler olmaları'

Batı’da Kaliningrad’dan doğuda Vladivostok’a kadar Rusya’ya ilk kez gelecek markalar için eşsiz gelişim fırsatı var” diyen Moskalenko, bu fırsatın uzun süre devam etmeyebileceğini vurguladı. “Türk şirketlerin en büyük artısı, tam anlamıyla gelişmiş perakendeciler olmaları” diyen Rusya Alışveriş Merkezleri Konseyi İcra Direktörü Oleg Voytsehovskiy ise şunları söyledi:
“Türkiye’deki iş yapış şekli Rusya’dakiyle büyük benzerlik gösteriyor. 25 yıl önce Rusya’ya gelen inşaat ve perakende sektöründen pek çok şirket halen başarılı bir şekilde Rusya’daki faaliyetlerini sürdürüyor. Hindistan, İran ve Çin gibi ülkelerle elbette yakından ilgileniyoruz. Ancak bu ülkelerle iş yaparken çok daha zaman harcamamız gerekiyor.”

'Yeni markalarınsa yakın zamanda Rusya’da var olacağına inanıyoruz'

Toplantılara katılan diğer isim ise Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin de üyesi olan ADG Group’un Satış Müdürü Anna Papaskiri oldu. “Bu toplantılar, fırsatları daha iyi anlamamız ve iş birliği yollarını tartışmamız için çok önemliydi” diyen Papaskiri, “Yeni markalarınsa yakın zamanda Rusya’da var olacağına inanıyoruz. Rus tüketicisi Türk tekstilini ‘ödenilen paranın karşılığı alınan’ güçlü bir marka olarak görüyor. Toplantıların ardından, pazara girecek yeni markaların listesini belirlemeyi umuyoruz. Markaların pazarı hali hazırda tanıyan yerel ortaklar tarafından mı temsil edileceği yoksa doğrudan satış için yerel ofislerin mi açılacağı konusunu netleştirmeyi hedefliyoruz” bilgisini verdi.

İlk 20 pazardan biri

Moskova’nın yaklaşık 12 milyonluk nüfusu, çevredeki yerleşim yerleriyle, bu 20 milyona kadar çıkıyor. Yetkililerin verdiği bilgiye göre, 2021’de Moskova’daki toplam tüketim harcaması 180 milyar dolar oldu. Bu da Moskova’yı Doğu Avrupa’nın en büyük pazarı haline getirdi. 2021’de Rusya’da moda perakende pazarı yüzde 9 artış gösterdi; büyümenin yüzde 67’si ise giyimden geldi.

AVM açılışında son 5 yılın rekoru

Rusya Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin bilgilerine göre, Rusya’daki AVM sayısı bin 700. Edinilen bilgilere göre, sadece Moskova’da 294 AVM bulunuyor. Sektör temsilcilerinin yorumuna göre, 2021 yılında Rusya’da AVM açılışlarında m2 olarak son 5 yılın rekoru kırıldı. Papaskiri’ye göre tüm bu gelişmelerle birlikte, Rus tüketiciler yeni markalar görmek ve seçenekler arasından tercih yapmak istiyor:
“Bu, Türk perakendeciler için iyi bir işaret ve bizim için de bir fırsat. Türk markaları, Hindistan ve İran markalarına kıyasla Rus tüketici tarafından daha çok biliniyor.”

160 marka pazardan çıktı

KNIGHT Frank’in yılın ilk çeyreğinde yaptığı araştırmaya göre, mart ayından bu yana 160 yabancı marka Rusya’daki faaliyetlerine son verdi. Son olarak McDonald’s, Rusya’daki 850 restoranını satmak için anlaşmaya vardı. Zurich Insurance Group da şirketin yeni bir marka altında bağımsız olarak faaliyet göstereceğini duyurdu. BMD’ye göre hali hazırda Rusya’da 32 Türk markası faaliyet gösteriyor ve markaların toplam 655 mağazası ve 2 bin 500 satış noktası bulunuyor.
Rusya-Avrupa Birliği - Sputnik Türkiye, 1920, 27.04.2022
Ukrayna krizi
AB’nin 6. yaptırım paketi yolda: Rusya’ya yönelik hangi ambargolar uygulanıyor?
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала