00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

Elektrikli otomobil satışları arttı, hibrit satışları geriledi

© AAElektrikli otomobil
Elektrikli otomobil - Sputnik Türkiye, 1920, 08.04.2022
Abone ol
Türkiye'de elektrikli otomobil satışları bu yılın ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 243.9 artışla 1.073'e yükselirken, hibrit otomobil satışları yüzde 17.1 azalışla 11 bin 227'ye geriledi.
Otomotiv Distribütörleri Derneği'ne (ODD) göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam satışları, 2022 yılı ocak-mart döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23.5 azalarak 152 bin 50 olarak gerçekleşti.
Söz konusu dönemde, otomobil satışları, yüzde 25.3 azalışla 116 bin 834 ve hafif ticari araç satışları yüzde 16.5 azalarak 35 bin 216 seviyesinde kaydedildi.
Otomobil pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, dünya genelinde artık yavaş yavaş üretimi azaltılan ve ileride üretiminin tamamen durdurulması planlanan dizel motorlu otomobil satışlarının gerilemesi dikkati çekti. Üreticilerin geçmiş yıllara kıyasla daha az dizel motorlu aracı piyasaya sunması da dizel satışlardaki azalışta önemli etkenlerden biri olarak kabul ediliyor.
Bunun yanı sıra oto gazlı ve hibrit motorlu otomobil satışlarında da azalış kaydedildi. Gelecekte içten yanmalı motorlu otomobillerin yerini alması beklenen elektrikli otomobillerin satışları ise son dönemlerde olduğu gibi artmaya devam etti.

Benzinli otomobiller ilk sırada

Türkiye otomobil pazarında, bu yılın ilk 3 aylık döneminde benzinli otomobiller 83 bin 776 adetlik satışla ilk sırada yer aldı. Dizel otomobil satışları ise 17 bin 956 adetle ikinci sırada yer aldı.
Hibrit otomobil satışları 11 bin 227 olurken, oto gazlı otomobil satışları 2 bin 802 ve elektrikli otomobil satışı da 1.073 olarak kayıtlara geçti.
2021 yılının ocak-mart döneminde 98 bin 100 benzinli, 37 bin 726 dizel, 13.537 hibrit, 6 bin 789 oto gazlı ve 312 elektrikli otomobil satışı yapılmıştı.

Yalnızca elektrikli otomobil satışları arttı

Benzinli otomobil satışları bu yılın ocak-mart döneminde, 2021'in aynı dönemine göre yüzde 14.6, dizel otomobil satışları yüzde 52.4, oto gazlı otomobil satışları yüzde 58.7 ve hibrit otomobil satışları yüzde 17.1 geriledi.
Bu dönemde, elektrikli otomobil satışları ise yüzde 243.9 artış gösterdi.

Elektrikli otomobil satışlarının payı hala düşük seviyelerde

Geçen yıl ocak-mart döneminde yüzde 24.1 olan dizel otomobillerin satışlardan aldığı pay, bu yılın aynı döneminde yüzde 15.4'e geriledi.
Söz konusu dönemde benzinli otomobillerin payı yüzde 62.7'den yüzde 71.7'ye yükselirken, oto gazlı otomobillerin payı yüzde 4.3'ten 2.4'e geriledi.
Elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payı yüzde 0,2'den yüzde 0,9'a ve hibrit otomobillerin payı da yüzde 8.7'den yüzde 9.6'ya çıktı.
Veriler, dünyada da yaygınlaşmakta olan elektrikli ve hibrit otomobillerin, Türkiye otomobil pazarından aldığı payın düşük seviyelerde olduğuna işaret etti. ‘Yeşil otomobillerin’ pazardan aldığı payın, ilerleyen dönemlerde dünyadaki gelişmelerle birlikte daha yüksek seviyelere ulaşması bekleniyor.

Elektrikli otomobil dönüşümü kapsamında adımlar atılmaya devam ediliyor

Öte yandan, Türkiye'nin elektrikli otomobil dönüşümü kapsamında adımlar atılmaya devam ediliyor.
Togg'da süreç planlandığı gibi sürerken, ilgili kurumlar da aksiyon alamaya devam ediyor. Son olarak, elektrikli araçlara elektrik enerjisi temininin sağlandığı şarj ünitesi ve istasyonlarının kurulması, şarj ağı ve şarj ağına bağlı istasyonların işletilmesi ile şarj hizmetinin sunulmasına ilişkin usul ve esaslar belirlendi.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) Resmi Gazete'de yayımlanan ‘Şarj Hizmeti Yönetmeliği’ne göre, şarj ağı işletmeciliği EPDK'dan alınan şarj ağı işletmeci lisansı kapsamında yürütülecek. Lisans hiçbir surette devredilemeyecek.
Şarj ağı işletmecisi, lisansının yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 6 ay içinde en az 50 adet şarj ünitesinden ve en az 5 farklı ilçedeki şarj istasyonundan oluşacak şekilde şarj ağını oluşturacak.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank da Ford E-Transit'in banttan iniş töreninde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin her tarafında 1.500'den fazla yüksek hızlı şarj istasyonunun kurulmasına yönelik 300 milyon liralık bir hibe destek programı başlattıklarını, mobilite araç ve teknolojileri konusunda hazırladıkları yol haritasında son aşamaya geldiklerini, yol haritası çalışmaları devam etmesine rağmen bazı eylemlerin uygulanmasına şimdiden başladıklarını açıklamıştı.
General Motors'a ait bir otomobil fabrikası - Sputnik Türkiye, 1920, 07.04.2022
DÜNYA
Honda ve GM 'bütçeye uygun' elektrikli otomobil üretecek
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала