Yaz Olimpiyat Oyunları'nın koronavirüs koşullarında nasıl düzenlenebileceğinin yanı sıra Tokyo Olimpiyat Oyunları Komitesi'nde kadınlara yönelik ifadelerin uzun süre konuşulduğu Japonya'da cinsiyetçilik gündemin üst sıralarındaki yerini koruyor.
Reklama tepkisini gösterenlerden muhalif vekil Mizuho Fukuşima, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, "Japonya'da kadın olarak yaşamanın zorluklarını değiştirmeye çalıştığımız bir dönemde cinsiyet eşitliğinin modasının geçtiğini söyleyen bir reklam nasıl yapılabilir anlamıyorum" dedi.
Reklamı yayınlayan TV Asahi ise amaçlarının cinsiyet eşitliği hakkında salt konuşmaktansa somut adımlar atılmasının zamanının geldiğine vurgu yapmak olduğunu açıkladı. "Bu reklamdan zarar gören insanlar olmasını ciddiye alıyor ve özürlerimizi iletiyoruz" diyen kanal yetkilileri, reklamı yayından kaldırdı.
Dünya Ekonomik Forumu'nun 2020 Küresel Cinsiyet Eşitsizliği Endeksi'nde Japonya 153 ülke arasında 121. sırada yer alıyor.