StartRocket’ten Futurism internet sitesine yapılan açıklamada, “Adrenaline Rush (PepsiCo iştiraki) test fırlatışı partnerimiz oldu. Adrenaline GameChangers logosu, şirketin yörünge ekranında göstereceği ilk reklam olacak” ifadeleri kullanıldı.
StartRocket şirketi yetkilisi Vlad Sitnikov’un sosyal medya hesabında da 7 Nisan’da Yaroslav bölgesinde gerçekleştirilen testin görüntüleri paylaşıldı.
Şirkete göre, reklamlar alçak yörüngede mikro uydular kullanılarak havaya yansıtılacak.
Diğer yandan, uzay reklamları fikri kimilerini heyecanlandırsa da kirlilik yaratacağı sebebiyle kimilerini de endişelendiriyor. Ancak PepsiCo’dan Gizmodo’ya yapılan, bunun sadece bir seferlik bir durum olduğu açıklaması endişeleri bir nebze dindirdi. Şirket yetkilisi açıklamasında “Gelecekte başka bir test yapmak veya bu teknolojiyi yeniden kullanmak gibi bir planımız yok” dedi.
Planlara göre, ‘yörünge ekranları' ilk olarak 2020'de uzaya gönderilecek, 2021 yılında da bu panolardan reklam yayınlanmaya başlayacak.