‘BİRİ BANA 'SADECE SOSYAL MEDYAYI KULLANACAĞIM' DESE 'SAKIN HA' DERİM'
"2000'li yıllarda vazgeçilmez, 2010'lu yıllarda neredeyse ana mecrası oldu teknoloji siyasi parti iletişiminin. AK Parti de bunu daha çok kullanacağını deklare etti. Bu kaçınılmaz. Sosyal medyanın kullanıcı sayılarının ne kadar yüksek olduğunu görüyoruz. Türk kullanıcılarının sayısı ilk beşlerde. Diğer ülkelerde bu kadar değilken Türkiye'de çok kullanılıyor ve sosyal medya siyaset için vazgeçilmez bir araç.
İnsanların siyasal açıdan ikna edilmesiyle ilgili bazı unsurlar var: Kaynağın inandırıcılığı çok önemli. İnsanlar tanımadıkları kişiye zor inanır. Bir ortak paydanız var mı diye bakarsınız. Bütün bunların oturduğu bir duygusal bağ var mı diye bakarsınız. Sosyal medyanın da olduğu kampanya araçlarıyla dengelemek ve seçmene ulaşmak mümkün. Ama asıl unsur esas stratejik tarafı dengelemek.
Yerelde de ulusal kampanyasında da bazı unsurlar farklı bir yapıya büründü. Birkaç seçimde bunu tekrarlar hale geldik: AK Parti'nin hemen her seçimi başarıyla bitiriyor olması genel başkanın şahsıyla alakalı. O her seçimi referanduma dönüştürüyor. Bu referandum havasında bunu yerel seçime nasıl kaydıracakları, internet ve sosyal medyayı bununla nasıl bütünleştirecekleri önemli. Eğer siz ana trendleri yapmaz onun üstüne strateji kurgulamazsanız istediğiniz aracı kullanın başarı şansınız yok.
Temelde yapmaya çalıştığı şey olayı referandum bakışında tutup ana çatışmayı burada tutarak adayları geride bekletmek istemesinde yatıyor. Yerelde adayların projeleri üstünden yerel seçimleri götürmek isteyeceğini düşünmüyorum. Cumhurbaşkanı ve diğer partiler arasında sanki karşılıklı yarış olarak bakılıyor. Ana muhalefetin yerel seçimi ana platforma taşıyabilmesi gerekiyor.
Son dönemde AK Parti'nin internete özellikle son kampanyada daha fazla kaynak ayırdığını söyleyebiliriz. Küçük partilerin burayı eskiden gerilla taktiği olarak kullandığını söyleyebiliriz. Büyük partiler de bunu keşfetti özellikle AK Parti açısından bunu söylüyorum. Muhalefetin burayı keşfettiğini de bu seçimlerde göreceğiz. Kullanıcı sayılarına ve hedeflemelere baktığımızda eğer araştırmayı kullanabiliyorsanız, o hedef kitlelere ulaşabilme kanallarını da yaratabiliyorsunuz demektir. Seçmenin üçte birinin yer aldığı İstanbul Ankara ve İzmir'de çok yüksek bir sosyal medya kullanıcısı var. Onların doğru hedeflemelerle mesajları iletmek çok daha kolay.
Partilerin internette kendini göstermesi için büyüklük küçüklük fark etmiyor. Ama küçük partiler internette kendini anlatmak için çok daha büyük olanaklara sahip. Yüzde 3 oy alırsanız para yardımı alıyorsunuz. Böylece partiler bunun için de yarışıyor. Türkiye'de siyaset çok pahalı. Belli bir sayıda ilde örgütlü olmanız gerekiyor. Kiralarını ve iç donanımlarını düşünün. Küçük bir siyasi partinin yaşayabilmesi için internet, tanınırlık için etkili bir mecra.
Sokaklara inmeyeceğim bakış açısının çok doğru olacağını zannetmiyorum. AK Parti çalmıyor CHP çalıyor ben o zaman AK Parti'ye oy vereyim diyecek kimsenin olduğunu zannetmiyorum. Bugün kimlik siyaseti üstünden oy veriliyor. İstanbul, Ankara ve İzmir'de geçen bir arabanın sesinden etkilenecek bir seçmen olduğunu düşünmüyorum. Bunlar pekiştirme için gerekli olan araçlar.
İnsanlar takım tutar gibi parti tutuyor. Onların takımını değiştirtmek mümkün olamaz. Biz kampanyalarda oy verme eğilimini pekiştirmeye çalışıyoruz. Örneğin Ekrem İmamoğlu'nun tüm adaylara SMS göndermesi söz konusu oldu. Gönderimi içinde bir video vardı ve içinde CHP adayı olduğu yazmıyordu bir bayrak hatta logo yoktu. Bu herkesin adayı demekti. Bunu illa sözcüklerle ifade etmeniz gerekmiyor. Daha önce ölçümleme kısmını denedik. Bu seçimde daha çok deneyeceğiz. Google Adwords kullanarak çok şey yapmak mümkün. Mahalle hedeflemesi bile yapmak mümkün. Ben yerel seçimlerde bu araçları iyi kullanan kampanya ekiplerinin başarı sağlayacaklarını düşünüyorum. Ben hazırlıkların da büyük kentlerde hedeflemeler üstünden gideceğini düşünüyorum. Bazı yerlerde oylar çok dengede. Her koşulda kazanır denen yerler birçok siyasi parti açısından riskli hale geldi. İnternette kullanabileceğiniz küçük oy kaymaları bambaşka sonuçlara yol açabilir. İnternet kullanımı em mevcudu pekiştirmek hem de yeni oy kazanmak için etkili olabilir. Seçmenler belli bloklaşmaya uğrasalar da Cumhurbaşkanının istikrar vaadini ekonomik sıkıntılar nedeniyle tartışmaya açıldığı gibi bir bakış açısı var. Bunun bir yerel seçim olduğunu muhalefet seçmenlere doğru bir biçimde aktarabilirse, internet çok ciddi bir ana mecraya dönüşebilir."