Muharrem Sarıkaya, "AK Parti propaganda yöntemini belirledi: Her bölgede her gün sanal miting" başlığıyla yayımlanan yazısında "İnternetin yaygınlaşması batılı ülkelerde siyasetçilerin farklı propaganda modellerine yönelmesine yol açarken, Türkiye’de bir şeyler sürekli yanlış gitti. Türk siyaseti sanal miting konusunda bir başarılı olamadı" ifadesini kullandı.
Sarıkaya şunları kaydetti:
— İlki televizyonlar, radyolar, internet siteleri, gazeteler, billboardlarda sürekli yer alıp seçmenin ötekini düşünmesine fırsat tanımayan klasik yöntem. Diğeri de bu seçimde ilk kez uygulanacak dijital zeminde interaktif olarak propagandayı hedefleyen, her il, hatta mahalle için ayrı sanal odaların oluşturulduğu model. Buna göre bir bölgede hangi konu önem arz ediyor ve tartışılıyorsa, lokal odaklı propagandanın gerçekleştirilmesi amaçlanıyor. Eğer bir mahallede yol bozukluğu veya çöp sorunu ya da elektrik kesintisi en çok tartışılan konu ise bunun çözümüne yönelik politika geliştirilmesi ve belediye başkan adayının da sanal ortamda çözüm modellerini aktaracağı yapılanmaya gidiliyor.
— Ancak yapılan araştırmada AK Parti seçmeni için ciddi sorun teşkil eden bir durumla da karşılaşılmış. Araştırma sonucunda AK Parti yönetici ve bir grup seçmeninin "kümelenme etkisinin" aynı çevrede kaldığı, öteki kümlere ulaşamadığı görülmüş. Yani AK Partili seçmen, sanal ortamda AK Partili seçmene propaganda yapar hale gelmiş. Sadece kendi çevresini takip edip, kendi mesajlarını birbirine retweet ettiği, öteki kümeleri takip ve ulaşmakta başarısız kaldığı görülmüş. Bunu aşmak, kümelenme etki çarpanını arttırmak, AK Partililer dışındaki öteki kümelere de ulaşabilmek için yeni yöntemlerin geliştirilmesi üzerinde durulmuş.