00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye
YAŞAM
Türkiye ve dünyadan ilgi çekici yaşam haberleri, toplumsal olaylar, güncel araştırmalar, fotoğraf ve video galerileri.

Toleranslı nükleer yakıt: Bilim insanlarından reaktörlerin güvenliğini artırmak için yeni adım

Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS)
Akkuyu Nükleer Güç Santrali (NGS) - Sputnik Türkiye
Abone ol
Rusya Ulusal Nükleer Araştırmalar Üniversitesi’nden (MEPhI) bilim insanları, MIR reaktöründeki radyasyonu tutmaya yönelik krom içerikli bir koruyucu kaplama üretti ve böylece toleranslı nükleer yakıtlar için yakıt çubuğu kaplamalarındaki materyal sorununu çözdü.

Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu’na göre (IAEA),  2018 yılı başında dünyada aktif olarak çalışan 448 nükleer reaktör vardı ve yıl içinde 50 reaktör daha inşa edildi. Nükleer santrallerde bulunan en temel reaktörler ise basınçlı su reaktörleri (PWR).

PWR’lerin yakıt çubuklarında kullanılan başlıca yapı malzemesi zirkonyum alaşımları. Bu alaşımlar 350 santigrat dereceye kadar dayanıklı. Sıcaklık 800-900 dereceyi aştığı durumlarda zirkonyum su bu buharı ile birlikte reaksiyona girerek yüksek güçlü patlayıcı hidrojen haline geliyor.

MEPhI’den Boris Kalin “Zirkonyumun buharla reaksiyona girmesini önlemek için bilim insanları yakıt çubuklarının yüzeyini bu teması önleyecek materyallerle kaplamayı öneriyor. Bu madde krom. Bu şekilde 500 milimetre uzunluğuna kadar yakıt unsuru parçasının dışını koruyucu bir krom içerikli kaplama ile kaplayarak, teknik bir sorunu çözdük. 1200 derece sıcaklıkta zirkonyumun buharda  oksidasyon reaksiyonunu yavaşlatmak gibi önemli bir sonuç elde ettik” dedi.

Kalin, oksidasyonu 400 saniye kadar önlemeyi başarabildiklerini vurguladı.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала