'SEÇİM ÖNCESİ KAFALARI KARIŞTIRMAMAK LAZIM'
Başkan Mevlut Uysal'ın diğer yatırımların finansmanı için tünel geçişlerinden birer lira artırıma gitme önerisini ve köprü geçişlerinin iki yönlü de ödemeli hale gelmesi ihtimalini de yorumlayan Ilıcalı, "Toplu taşımada büyük yatırımlar var, metro hatlarında önemli işler, bunları bitireceğiz ama bitirirken, vatandaştan para alalım, gidiş dönüşten para alalım dersek bu kafa karıştırır. Bunlar resmi düzenleme isteyen işler, Meclis'te çalıştığım dönem bunu gördüm, bu o kadar kolay değil. Vatandaşlarımız rahat olsun, bugün ben İstanbul'daki tünellerden para alacağım diyerek bu olmaz" diye konuştu.
'GEÇİŞ GARANTİSİ ŞART'
'VERGİLER NEREYE GİDİYOR?'
Sözcü Gazetesi yazarı Murat Muratoğlu ise İDO'nun altına girdiği yükümlülüğün ve anlaşmanın kötü bir anlaşma olduğun söyledi ve "Şirketi çok da suçlamamak lazım. Büyük para ödediler ama en karlı hatlarından biri olan Eskihisar Topcular hattına Osmangazi Köprüsü yapıldı. İDO'nun fiyatının üçte birine köprü geçişi verdi devlet. Tabii şirket zarar ederken biz de vergilerimizle köprüyü sübvanse etmek zorunda kaldık. Orada başka bir şirkete de vapur hakkı verildi. Şirket başka hatlarda da rekabet edemedi. Ama, İstanbul'da deniz ulaşımı çok önemli. Sen kafana göre Beşiktaş — Adalar hattını kaldırdım diyemezsin bu bir kamu görevidir" diye konuştu.
'İŞSİZLİKTE FIRTINA DAHA YENİ BAŞLIYOR'
İşsizlik rakamlarını da yorumlayan Murat Muratoğlu, Türkiye'de gerçek anlamda çalışan nüfusun sadece 30 milyon civarında olduğunu vurguladı. "Çalışabilir nüfus 61 milyon ama bunun yarısı çalışmak istemediği için işsiz kabul edilmiyor. 80 milyonun 51 milyon kişisinin çalışmadığı, kendisine bakılmasını beklediği bir ortamda 30 milyon kişi çalışıyorsa bu ülke nereye gider? Bu ülkenin kalkınması mümkün mü? Geçici işçiliğin süresi uzatıldı, bunlar çalışıyor gösterildi. Bu da işin makyajı. Pek çok büyük şirket önümüzdeki aylarda insan çıkarmaya başlayacak. Bankalarda krediler konkordato furyası yüzünden donuyor. Durum daha da kronik hale gelecek" uyarısı yaptı.