00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:02
3 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
11 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
9 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:10
11 dk
PARANIN HAREKETİ
11:30
9 dk
HABERLER
12:00
5 dk
GÜN ORTASI
12:06
84 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
SPOR BÜLTENİ
15:30
5 dk
TARİHTE BUGÜN
Entelektüel kişiliğiyle öne çıkan Osmanlı Padişahı
15:47
6 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Fatih Altaylı: İDO, devletten kazık yedi

© AAFatih Altaylı
Fatih Altaylı - Sputnik Türkiye
Abone ol
Habertürk yazarı Fatih Altaylı, İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) A.Ş'nin iç hat seferlerini durdurması kararını değerlendirdi. Şirketin özelleştirildiğini hatırlatan Altaylı, "Ciddi bir para ve büyük bir iyi niyetle özelleştirmeyi kazanan şirket, devletten kazık yedi" ifadesini kullandı.

Fatih Altaylı, "Fazla et gelişmişlik göstergesi değil" başlığıyla yayımlanan yazısında "İstanbul Deniz Otobüsleri ya da kısa adıyla İDO İstanbul merkezli yaptığı iç hat taşımacılığına son verme kararı almış. Bir özelleştirme hatası olarak karşımıza çıkan bir durum" ifadesini kullandı.

İDO - Sputnik Türkiye
İDO, İstanbul iç hat seferlerini durduruyor
"İDO, Bedrettin Dalan zamanında, çok ilerici ve çok doğru olarak başlamış bir işti. Yıllar içinde iyice gelişti ve sonunda birkaç yıl önce yapılan bir ihale ile beklenenin de üzerinde bir fiyatla özelleştirildi. Felaket o zaman başladı" görüşünü dile getiren Altaylı, devamında şu iddiaları ileri sürdü:

— Ciddi bir para ve büyük bir iyi niyetle özelleştirmeyi kazanan şirket, devletten kazık yedi. Nasıl mı? En kârlı hatlarında karşısına haksız rekabet yapan şirketler dikildi. Önce BUDO, Mudanya-İstanbul seferleri koyarak bu hatta rekabete başladı. Özelleştirme nedeniyle finansman yükü üstlenen şirketin karşısına, finansman yükü olmadan bu işe sadece gemi parası ödeyerek giren bir şirket haksız rekabete başladı. Yetmedi. Ardından bir diğer kârlı hat olan Eskihisar-Topçular arasında bir başka şirkete lisans verildi ve orada da haksız rekabete maruz kaldılar.

— Özelleştirme ilkelerine ve sözleşmelere aykırı bir durumdu. Ardından "Varan 3" olarak Osmangazi Köprüsü devreye girdi. Osmangazi Köprüsü'nde fiyatlar kamu sübvansiyonu ile düşürülünce, bu hatta rekabet ve kazanç şansı kalmadı. Son kur oynamaları ile akaryakıt fiyatları da yükselince İstanbul içindeki hatlar zarar etmeye başladı. Zam yapılmasına izin verilmeyince de şirket sonunda pes etti ve hatları kaldırdı.

 

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала