Anadolu Ajansı'nın Editör Masası'na konuk olan Bakan Selçuk, öğretmenlere teşvik sistemi uygulamasıyla ilgili 'kuruşu kuruşuna' hesaplamaları olduğunu ve simülasyon çalışması yaptıklarını söyledi.
Selçuk, Danıştay'ın 'öğrenci andı' kararıyla ilgili, "Hukuki süreç yürüyor. Burada oturup da bir şekilde ateş etmenin, 'Bu böyledir, bu böyle değildir' demenin benim hem tabiatım icabı hem de şu arada eğitimin menfaati icabı, bunun bir hukuki süreç olduğunu söylemekle iktifa ediyorum" dedi.
Selçuk'un açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
— LGS sınavından dün örnek sorular yayımladık. Hangi dersten, ne tür sorular çıkacağını her ay yayımlayacağız. Mesele bir kademeler arası geçiş meselesi değildir, mesele bir çocuğun hayatıdır, geleceğidir. Biz burada sınavın adını değiştirsek, sınavın tekniğini, yöntemini değiştirsek inanın bir mesafe alamayız.
#Canlı: Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Anadolu Ajansı Editör Masası'na konuk oluyor. https://t.co/cBjd3Hilyc
— AA Canlı (@AACanli) 25 октября 2018 г.
'YOĞUN BAKIMDAN ÇIKALIM SONRA DÜNYA İLE MÜCADELE ETME İMKANIMIZ DOĞSUN'
- (LGS) Sonuçta ulaşmak istediğimiz yer, belli bir süre sonra sınavla öğrenci alan okul sayısını azaltmak… Seneye cüzi bir miktarda olacak ama 3 sene içerisinde yaklaşık yüzde 40 kadar azalacaktır.
— İmkanları en iyi olan okulumuzla imkanları en kötü olan okullarımız arasındaki fark çok yüksek. Yüzde 60'ların üzerinde bir fark var okullarımızın imkanları arasında.
— İlk kez felsefesiyle, teorisiyle, yöntemiyle, tekniğiyle bütünsel bir sistem yaklaşımı içerisinde bir sistemin bütün alt sistem ve birleşenlerinin eş zamanlı olarak dönüştürülmesi hedefleniyor.
'MESELE ÇOCUĞU ÖLÇMEK DEĞİL, SİSTEMİ ÖLÇMEK'
— (Sınav sistemi) Mesele çocuğu ölçmek değil, mesele sistemi ölçmek.
— (3600 ek gösterge) Bununla ilgili 24 Kasım Öğretmenler Günü'nde bir haberimiz olacak.
— Ders saatlerinde çok büyük bir azalma olmaz ama ders çeşidinde azalma olur. Teneffüsler aslında bizim en önemli derslerimiz. Çünkü çocuklar teneffüslerde çok şey öğreniyor, paylaşıyor, sosyalleşiyor, problem çözmeyi öğreniyorlar.
'5 YAŞINDA İLKOKULA BAŞLANMAZ'
— 5 yaşında ilkokula başlanmaz. Bizim bunu yeniden tanzim etmemiz gerek. Burada önümüzdeki yıl bir düzenleme yapılacak.
— Meslek liseleri için genel beceri testi oluşturuyoruz. Mesleki ve teknik eğitimi öne çıkaracağımız, pozitif ayrımcılık yapacağımız çok özel bir dönem başlıyor.
— 2016 yılında atanmış sözleşmeli öğretmenlerimiz, dördüncü yılını bitirdiğinde şu anki kadrolu öğretmenlerimiz gibi tayin isteme ya da başka haklara sahip olacak.
— Dershane arayışını ortadan kaldırmak bizim taahhüdümüz. Bunu yaparken çocuğa Türkiye'nin en iyi öğretmenleriyle karşılaşma fırsatı vereceğiz.
— 16 ders meselesi azalacak, belki yarıya yakın azalacak.
'MUHALEFET İHTİYACININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEN GİDERİLMESİNE KARŞIYIM'
— Üniversite sınavı, üniversitede gerekli bilgileri yoklayan sınavdır. Bunun orta vadede oraya doğru evrilmesi gerekiyor.
— (İmam hatip okulları) Ben insanımızın muhalefet ihtiyacını çocuklarımız üzerinden gidermesine karşıyım. 'Şu çocuklar, bu çocuklar', böyle bir tartışma benim karakterime uygun değil.
— Önümüzdeki 2 yıl içinde 5 ya da 6 çeşit yabancı dil öğretme yaklaşımını pilot olarak Türkiye'nin değişik okullarında uygulayacağız.
— Önümüzdeki süreçte, özel öğretime verilen bu teşvikler verilmeyecek, bunu daha önce ilan etmiştik.
'YÜZ BİNLERCE İNSANA PARA VEREREK, GEREKSİZ BİR BEKLENTİYE SOKUYORUZ'
— Mesleki eğitimde hemen önümüzdeki yıl modüler yapıya geçiyoruz çünkü orada elimizdeki birçok şey hazır. Meslek liselerinde erkek öğrencilerin askerlik teciliyle ilgili bir avantaj elde etmeye çalışıyoruz.
— Okul gelişim bütçesi her okula standart verilmeyecek, ihtiyaca göre farklılaşan bir endeks üzerinden saptanacak. Okul müdürleriyle ilgili bir kadro ihdas etmeyi planlıyoruz, taslak kanunumuz hazır.
— YÖK Başkanımızla konuştuk ve karar verdik. Öğretmenlik hakkını kim elde ettiyse, öğretmenlik mesleği uzman programını onlar alacak.