İsviçre'de parlamento tarafından seçilen federal hükümetin, yani Federal Konsey’in 7 üyesinden biri, dolayısıyla birer yıllığına Konfederasyon Başkanlığı yapan 7'liden biri olan Doris Leuthard, aynı zamanda Ulaştırma Bakanı sıfatıyla bisikletli ulaşımı teşvik etmek ve daha güvenli hale getirmek için kampanya yürütüyor.
Umwelt- und Energieministerin Doris #Leuthard macht sich für das #Velo stark – mit persönlichem Körpereinsatz. https://t.co/U5SuYre9Bu
— SRF News (@srfnews) 27 Ağustos 2018
Bu kampanya kapsamında İsviçre'nin ulusal radyo televizyonundaki (SRF) Arena programına çıkan Leuthard, Zürih'teki stüdyolara ulaşım için devlet demiyollarının çift katlı trenlerinden birini kullandı, ama oturacak yer bulamayıp merdivenlere tünedi.
SRF de bu fotoğrafı şu mesajla birlikte paylaştı:
Ungemein sympathisch, dieser «Auftritt» von Bundesrätin Doris #Leuthard. Auf ihrem Weg in die #SRF #Arena setzt sie sich im vollen Zug ganz einfach auf die Treppe. Ab 22.25 Uhr diskutiert die Verkehrsministerin auf SRF1 über den Gegenvorschlag zur Velo-Initiative. pic.twitter.com/wnWHtvh69m
— SRF News (@srfnews) 31 Ağustos 2018
'BİR DAHAKİ SEFERE BİSİKLETLE'
SRF, fotoğrafın üzerine de ''Belki bir dahaki sefere Arena'ya bisikletle gelirsiniz Sayın Federasyon Konseyi üyesi'' diye yazdı.
Ama Leuthard aynı zamanda iletişim bakanı olduğundan yetkisi kapsamında bulunan SRF tarafından 'aman ne şirin, ne tatlı' tarzında övülmesi, İsviçreliler tarafından hoş karşılanmadı.
Twitter'da bir kullanıcı ''İnanılmaz yakışıyordu devletin yayıncı kurumuna o tweet'' diye eleştirirken bir diğeri bunun gayet akıllıca bir PR çalışması olduğu görüşündeydi.
'SIRADAN VATANDAŞI NİYE ÖVMÜYORSUNUZ DA'
'DOĞRUDAN DEMOKRASİ SAYESİNDE'
Bir başka kullanıcı ise eleştirmek yerine ''Kısmen doğrudan demokrasimiz, siyasetçilerimizin ayaklarının yere sağlam basmasına yardımcı oluyor'' değerlendirmesini yaptı.
Bu doğrudan demokrasi kapsamında İsviçre, 'Bisiklet ve Yaya Yolları Federal Kararnamesi' ile ilgili referanduma hazırlanıyor. Bisiklet ve Yaya Yolları Federal Kararnamesi (Bisiklet İnisiyatifi) ile federal hükümet, bisiklet yollarını yaya yolları ile aynı kategoriye alıp, bu alanda yeni düzenlemeler yapmak istiyor.
Düzenlemenin kabul edilmesi durumunda, 40 yıllık anayasa maddesine yeni eklemeler yapılacak. Böylece bisiklet yolu ağlarının düzenlenmesi ve çoğaltılması fikri yaşama geçirilebilecek.