Ctrip tur rehberlerinden olan ve Şanghay'dan Türkiye'ye düzenlenen 9 günlük Türkiye turundan yeni dönen Şu Lingjuan, düşen döviz kurunun, lüks malları satın almak için daha fazla müşterite yol açtığını söyledi.
Şu, "Bazı yolcular, alışveriş yapabilmek için şehir turunun rotasını bile değiştirdi" dedi.
Bir başka online turizm şirketi olan lvmama.com'un seyahat direktörü Zou Qingling ise, "Türk lirasındaki düşüş kısa vadede turizm pazarını önemli ölçüde etkilemeyebilir, ancak döviz kurundaki düşüş uzun bir süre devam ederse piyasa yükselecektir" ifadelerini kullandı.
Zou ayrıca, müşterilere daha fazla seçenek sunabilmek adına, Türkiye'ye yönelik tur sayılarının da artırılacağını ifade etti.
Çin'in Guangzhou bölgesinde yaşayan 31 yaşındaki tasarımcı Dong Lu ise, Türkiye'ye seyahat etmeyi planlayan Çinlilerden biri. Dong, "Bu durum her zamankinden daha iyi. Daha az para harcayarak daha çok gezebilirim. Eskiden türkiye tur paketleri 10 bin Yuan (1440 dolar) iken artık 7 bin Yuan.
REZERVASYONLAR 3 KAT ARTTI
Ctrip'e göre, Çinlilerin en çok rağbet ettiği İstanbul, Göreme, Antalya, Fethiye ve İzmir gibi yerlerdeki otellere yapılan rezervasyonlar 2017'ye göre üç kat artmış durumda.