Rus uçak sanayii alanında çalışan üst düzey bir kaynak, Rus İzvestiya gazetesine verdiği röportajda Ukrayna ile Türkiye'nin bu yöndeki işbirliği ile ilgili beklentileri değerlendirdi. Adının açıklanmasını istemeyen yetkili, iki ülke arasında An-188 ile ilgili yapılan görüşmelerin hafife alınmaması gerektiğine dikkat çekti.
Büyük hırsları olan Türkiye'nin maddi sorunlar yaşamadığını ve üst düzey kalifiye kadrolara sahip olduğunu söyleyen kaynak, Ukrayna'nın devlet şirketi Antonov'un da ağır askeri nakliye uçaklarının üretimi alanında gerekli tüm yetkilere sahip olduğunu, bu nedenle ortak projeyi hayata geçirme olasılığını dışlamadığını ifade etti.
Ayrıca bu işbirliğinin Antonov şirketinin ayakta kalabilmesi için tek yol olduğu da vurgulandı.
'BU GİRİŞİMDEN HİÇBİR ŞEY ÇIKMAYACAK'
Öte yandan 'Eksport Voorujeniy' dergisinin Genel Yayın Yönetmeni Andrey Frolov, Türkiye ve Ukrayna'nın askeri nakliye uçağını ortak üretme projesinin uygulanması konusunda karamsar bir görüş ortaya koydu.
Türkiye'nin benzer sınıftan bir uçağı üretmek istemesinin anlaşılmadığını ve bu projenin ancak Ankara'nın bu alandaki hırslarının tatmin olması için başlatılabileceğini söyleyen Frolov, ayrıca An-188'in önemli bir kusuru bulunduğuna, uçağın toprak piste iniş yapamadığına ve bu kusurun uçağın muharebe şartlarındaki kullanım imkânlarını sınırlandırdığına dikkat çekti.
Türkiye'nin havacılık ve uzay alanında birçok çeşitli programının bulunduğunu söyleyen Frolov, ancak söz konusu programların uygulanması için kaynakların yeterli olup olmayacağının tartışılabileceğini ifade etti.
Frolov, Suudi Arabistan'la başlatılan ve An-188 projesine çok benzeyen An-132D uçağının ortak üretimi konusunda şimdiye kadar pek de olumlu haber çıkmadığının altını çizdi.