00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
ÖZEL HABER
İBB’nin Sayıştay raporundan çıktı: 642 araç nerede?
19:19
3 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

National Interest, Su-35'in F-22 jeti karşısındaki üstünlük nedenlerini anlattı

© United Aircraft CorporationRus Su-35 savaş uçağı
Rus Su-35 savaş uçağı - Sputnik Türkiye
Abone ol
ABD merkezli askeri dergi The National Interest (NI) yazarlarından David Archibald, Rusya'nın 'Super Flanker' olarak da bilinen Su-35 savaş uçağının üretiminde kullanılan ve onun ABD yapımı F-22 Raptor jeti karşısında üstünlük kazandıran teknolojileri anlattı.

F-22 uçağının bir sürü zayıf noktasının olduğu kaydedilen yazıda Amerikan jetinin Su-35'ten farklı olarak kızılötesi arama ve takip sistemine, ayrıca yan radar sistemine de sahip olmadığı belirtildi.

İnfografik - Sputnik Türkiye
Rus Su-57 ve Amerikan F-35 avcı uçaklarının teknik özellikleri
Bu zayıf noktaların F-22 üretim sürecinin ilk aşamalarından kaynaklandığı vurgulanan yazıda, 1981'de ABD Hava Kuvvetlerinin General Dynamics ve McDonnell Douglas şirketleriyle yeni taktik jetin ön tasarımına dair sözleşmeler imzaladığı ve beş yıl sonra birkaç şirketten iki uzman ekibinin tasarım çalışmalarına başladığı belirtildi.

1989'da her iki ekip kendi uçak prototip tasarım çalışmalarını tamamladığında Hava Kuvvetleri F-22 uçağının donatılması için tüm elektronik sistemlerin maaliyetini 9 milyon dolar ile sınırlama kararını almıştı. Bu sınırlamalar, jet üretiminde kızılötesi arama ve takip sistemi, yan radar sistemi dahil olmak üzere bir dizi sistemlerin kullanılmasından vazgeçilmesine neden oldu.

Archibald yazısında ABD Hava Kuvvetlerinden hangi sistemlerden vazgeçilmesi gerektiği konusunda somut bir talebin gelmediğini vurgulayarak tasarım çalışmalarını yürüten Lockheed ve Northrop şirketlerinin bu konuda fiyat ve kalite bakımından uygun gördükleri adımlar attığını kaydetti.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала