F-22 uçağının bir sürü zayıf noktasının olduğu kaydedilen yazıda Amerikan jetinin Su-35'ten farklı olarak kızılötesi arama ve takip sistemine, ayrıca yan radar sistemine de sahip olmadığı belirtildi.
1989'da her iki ekip kendi uçak prototip tasarım çalışmalarını tamamladığında Hava Kuvvetleri F-22 uçağının donatılması için tüm elektronik sistemlerin maaliyetini 9 milyon dolar ile sınırlama kararını almıştı. Bu sınırlamalar, jet üretiminde kızılötesi arama ve takip sistemi, yan radar sistemi dahil olmak üzere bir dizi sistemlerin kullanılmasından vazgeçilmesine neden oldu.
Archibald yazısında ABD Hava Kuvvetlerinden hangi sistemlerden vazgeçilmesi gerektiği konusunda somut bir talebin gelmediğini vurgulayarak tasarım çalışmalarını yürüten Lockheed ve Northrop şirketlerinin bu konuda fiyat ve kalite bakımından uygun gördükleri adımlar attığını kaydetti.