ABD'li araştırmacılar tarafından yapılan araştırmada, yaklaşık 400 denekten ne kadar aç olduklarını belirtmeleri istendi ardından kendilerine pozitif, nötr veya negatif duygular yaratmak için tasarlanmış rastgele fotoğraflar gösterildi.
Üç grup fotoğrafın yanı sıra rastgele seçilmiş, Çince bir yazı sembolü de gösterildi ve memnuniyetlerini derecelendirmeleri istendi.
Aç olan katılımcılar, yalnızca önce negatif duygu yaratmak amacıyla tasarlanmış fotoğrafların ardından Çince sembolü negatif olarak derecelendirdiler.
Nötr ya da pozitif fotoğrafları görenler ise sembole olumsuz tepki vermedi.
Araştırmanın sonuçlarına göre öfkenin sebebi doğrudan açlık değil, açlıkla ortaya çıkan memnuniyetsizliğin diğer insanlara ya da içinde bulunulan duruma dair güçlü bir duygu olarak yorumlanması.