Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, "30.000 araç garantisi var. Bu sayıya ulaşmak çok uzun sürmeyebilir. Geçiş ücreti ise 15 euro + KDV (bugünkü kurlarla 80 TL) olacak. Projeyi Mart 2022'de bitirmeyi planlıyoruz. Yap-işlet-devret modelinin ruhuna da uygun olarak projeyi erken bitireceğiz" diye konuştu.
1915 Çanakkale Köprüsü, dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olacak. 2023 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle köprünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülüyor.
Öte yandan Hürriyet yazarı Vahap Munyar da Özdemir ile yaptıkları görüşmeyi köşesine taşıdı. Munyar'ın aktarımına göre Özdemir, devletin 45.000 araçlık geçişi garanti etti.
Munyar'ın "Çanakkale Köprüsü 16 milyar dolarlık ekonomi yaratacak" başlıklı yazısının ilgili kısmı şöyle:
ÇANAKKALE Köprüsü ve Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir’e geçiş ücreti ve verilen garantiyi sorduk, yanıtladı:
— Geçiş ücreti otomobiller için 15 Euro artı KDV olacak. Günlük 45 bin araç geçişi için devlet garantisi verildi.
Günlük 45 bin araç geçişine ne zaman ulaşılabileceğini merak ettik, iki yanıt aldık:
Başar Arıoğlu: Biraz zaman alabilir… Ebru Özdemir: Çok uzun sürmeyebilir…