'RT'YE ÖZEL BİRTAKIM ÖZELLİKLER SUNMA SÖZÜ VERDİLER'
"Sahip olduğu platformdan övgüyle söz eden ve seçmenlere erişim imkanlarını vurgulayan Twitter, RT'ye reklam satmaya çalıştı" diye devam eden Karnoviç-Valua, Twitter'in RT'ye özel bir takım özellikler sunma sözü dahi verdiğini vurguladı.
'RT'NİN ÇIKARINA HİZMET ETMEYECEĞİNE İNANDIĞIMIZ İÇİN TEKLİFİ REDDETİK'
Bu arada Karnoviç-Valua, yüksek fiyatı nedeniyle ve RT'nin çıkarlarına hizmet etmeyeceğine inandıkları için teklifi reddettiklerinin altını çizdi.
Hope @jack won’t forget to tell @congressdotgov how @Twitter pitched @RT_com to spend big $$s on US elex ad campaign. pic.twitter.com/7GqoEoSaY8
— Маргарита Симоньян (@M_Simonyan) 26 Ekim 2017
'2017 YILINDA TWITTER REKLAMLARINI DURDURDUK'
Karnoviç-Valua, 2016 yılında elde edilen memnun edici olmayan sonuçlar nedeniyle 2017 yılında Twitter reklamlarına son verdiklerini de belirtti.
'SİMONYAN'DAN TWITTER'A MESAJ'
Öte yandan Sputnik ve RT Genel Yayın Yönetmeni Margarita Simonyan, Twitter'in yaptığı teklifin kapak fotoğrafını Twitter hesabından paylaştı.
Simonyan, Twitter'in kurucusu Jack Dorsey'i etiketlediği mesajda Dorsey'in ABD seçimleri için RT'yi 'bol sıfırlı' harcamalar yapmaya ikna çabalarını unutmamasını umduğunu yazdı.
Twitter, RT ve Sputnik'in sahip olduğu tüm hesaplardan gelen reklamları engelleme kararı aldığını açıklamıştı.
Açıklamada, "Bu karar, 2016 ABD seçimlerine yönelik yaptığımız geçmiş çalışmamıza ve ABD istihbaratının, RT ve Sputnik'in Rusya hükümeti adına seçime müdahale etme girişiminde bulunduğuna dair sonucuna dayanıyor. Bu karar kolay alınmadı ve bu adımı, Twitter'daki kullanıcı deneyiminin güvenirliğini korumaya yardım etmek için bağlılığımızın bir parçası olarak atıyoruz" ifadelerine yer verilmişti.