Sistemin ilk oturumu olan Temel Yeterlilik Testi'nde (TYT) yapılan revizyona ilişkin değerlendirme yapması istenen Saraç, notu bilmeden ikinci oturuma girilmesine ilişkin eleştirileri anlamlı bulduklarını ifade ederek, 4 yıllık lisans programları için gerekli olan 180 baraj puanına ilk oturumun yüzde 40'ı, ikinci oturumun da yüzde 60'ıyla ulaşılmasına karar verdiklerini anlattı.
'DERSLERİN KAZANDIRDIĞI TEMEL YETKİNLİKLERİ SORACAĞIZ'
TYT'de sözel ve sayısal okuryazarlığın sorgulanmasını amaçladıklarını bildiren Saraç, 'YGS'deki gibi ortaokuldaki Türkçe ve matematik derslerinin içeriklerini soracağı ama diğer dersleri sormayacağız' şeklinde bir algının oluşturulduğunu savunarak, "Fakat bu doğru değil, biz bu derslerin kazandırdığı temel yetkinlikleri soracağız" diye konuştu.
TYT'de Türkçe okuma anlama yetkinliği ile gündelik problemleri çözmede sayısal düşünme ile kavramların kullanılmasını kastettiklerini dile getiren Saraç, buna matematikte dört işlem, grafik okuma, sayısal düşünce denilebileceğini söyledi.
Bu konuyu doğru anlatamamış olabileceklerine dikkati çeken Saraç, "Bütün sosyal bilimler ve fen bilimleri ile ilgili derslerin muhakemesi sözel ve sayısal testlerde yer alacak" değerlendirmesini yaptı.
'İMAM HATİPLERİN MAĞDUR OLACAĞI ELEŞTİRİLERİ BİZİ ÇOK ÜZÜYOR'
Saraç, 'YKS ile birlikte imam hatip lisesi öğrencilerinin mağdur olacağı' yönündeki eleştirilerle ilgili de şunları söyledi:
HİKAYE VE ROMAN ÖNERİSİ
Saraç, YKS'ye ilişkin bir değişikliğin gündemlerinde olmadığının altını çizerek, "Hiçbir okul türünde de bir önceki sınava göre bu sistemde bir hak kaybı ve mağduriyet söz konusu olmayacak. Öğrencilerimiz, rahat bir şekilde sınava girsinler. Çalışma stillerini bozmasınlar. Ufak bir farklılık ilave etsinler çalışmaya, biraz hikaye, roman da okusunlar, Türkçe'ye hakimiyetlerini biraz daha iyileştirsinler." diye konuştu.