Ayrıca, Rusça dilinde olan ancak ABD'li IP adresleri kullanılarak verilen yaklaşık 2200 siyasi içerikli reklam için 50.000 dolar harcandığının tespit edildiği açıklandı.
Açıklamada reklamların büyük çoğunluğunun ABD'li siyasilerin iddia ettiği gibi doğrudan ABD başkanlık seçimleri veya adayları hakkında olmadığına dikkat çekildi.
Ancak reklamların ve hesapların ABD'de ırkçılık, LGBTİ hakları, göçmenlik ve silah kontrolü gibi ülkede ayrılığa yol açan sosyal ve siyasi konularla ilgili olduğu vurgulandı.
Reklamların çoğunun 'çeşitli ideolojik yelpazede yıkıcı sosyal ve siyasal mesajları güçlendirmeye' odaklandığı öne sürüldü.
'BULGULARI ABD'Lİ YETKİLİLERLE PAYLAŞTIK'
100.000 dolar harcandığı belirtilen söz konusu 3000 reklamın Rusya'nın ABD'ye karşı yaptığı 'enformasyon operasyonunun' kanıtı olduğunu iddia eden Stamos, "Bulgularımızı bu konuları araştıran ABD'li yetkililerle paylaştık ve gerekli görülmesi halinde yetkililerle çalışmayı sürdüreceğiz" dedi.
An Update on Information Operations on Facebookhttps://t.co/cgFtkU9VlH
— Alex Stamos (@alexstamos) 6 Eylül 2017
Facebook yıl başında 'yalan haberlerle' mücadele edeceğini açıklamış ve artık site üzerinde bu haberlerin paylaşılmasına izin verilmeyeceğini duyurmuştu.
Ancak bu sitelerin hiçbirinin IP'si Rusya'ya kayıtlı değil.
Sosyal medya devi ayrıca hem yalan haberler hem de içeriği boş olan ancak başlığı çarpıcı olan 'tık avcısı' haberlerle mücadelede yeni yöntemler üzerinde çalıştıklarını da belirtmişti.
ABD'li istihbarat kuruluşları, geçen sene, Rusya'nın ABD başkanlık seçimlerine müdahale ettiğini iddia etmişti. Ayrıca, Başkan Donald Trump ve yakınlarının Rusya'yla olan olası bağlantılarının araştırılması için mayıs ayında soruşturulma başlatılmıştı. Rusya suçlamaları kesin bir dille reddediyor.