Rusya İhracat Merkezi (RETs) Genel Direktörü Pyotr Fradkov, Rus yapımı popüler çizgi film Maşa ile Koca Ayı’yla ilgili açıklamalarda bulundu. Fradkov, filmin başkahramanı Maşa’nın İslami kurallara uygun başörtüsü taktığı için Ortadoğu ülkelerinde bu kadar popüler hale geldiğini söyledi: “Bu çizgi film Çin’de ve aynı zamanda Ortadoğu’da da çok popüler. Nedeniyse Maşa’nın çok doğru bir başörtüsünün bulunması. Bu tamamen farklı bir mantık.”
Maşa ve Koca Ayı’nın Ortadoğu’daki popülerliğinin nedeni, ‘doğru başörtüsü’https://t.co/uJaBZVzRPP pic.twitter.com/WyIjyvNXdV
— Sputnik Türkiye (@sputnik_TR) September 4, 2017
Doğru bir biçimde uyarlanan çizgi filmlerin diğer ülkelere başarıyla ihraç edilebileceğini belirten Fradkov, “Görevimiz, Rusya’nın pozitif imajını şekillendirmek. Çizgi filmden ziyade, pozitifi öne çekmek” diye konuştu.
2009'dan beri yayınlanan ve her bir bölümü yaklaşık 6 dakika olan Maşa ile Koca Ayı çizgi film dizisinin uzun metrajlı versiyonları Türkiye'de de gösterime girmişti. Birçok yerli ve uluslararası ödüle layık görülen çizgi filmin yayın hakları Netflix, Turner, KIKA, France TV, Sony Music, NBC Universal, Televisa gibi şirket tarafından satın alındı.