00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
7 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:07
13 dk
PARANIN HAREKETİ
11:21
16 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
4 dk
HABERLER
19:00
5 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:30
15 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
4 dk
HABERLER
12:01
5 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
54 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
3 dk
HABERLER
19:00
14 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye
YAŞAM
Türkiye ve dünyadan ilgi çekici yaşam haberleri, toplumsal olaylar, güncel araştırmalar, fotoğraf ve video galerileri.

'İnsan yüzlü markalar' yalnızlara 'arkadaş oluyor'

© AFP 2023 / JEAN-FRANCOIS MONIERKFC- Fast food
KFC- Fast food - Sputnik Türkiye
Abone ol
Marka amblemlerinin tüketicilerin satın alma eğilimleri üzerindeki etkisini araştıran bir çalışma, yalnız insanların, üzerinde insan yüzü bulunan ürünleri almaya daha eğilimli olduğunu ortaya koydu.

Bilim insanlarına göre gecenin bir vakti KFC (fast food zinciri) yemekten hoşlanıyorsanız yalnızlıktan mustarip olma ihtimaliniz bir hayli yüksek.

ABD'nin Oregon eyaletindeki Oregon Üniversitesi'nden bilim insanları tarafından yapılan yeni bir araştırma, yalnız insanların sosyal açlıklarını gidermek için üzerinde insan yüzü olan ürünlere yöneldiğini ortaya koydu.

Araştırmayı yapan ekipte yer alan Bettina Cornwell bu bulgunun kökeninde ise insanın bir yere ait olma dürtüsünün yattığını belirtti: "Görsellerin, tüketicinin sosyal ilişkilerinin eksikliğinden doğan boşluğunu doldurma işlevi var (…) İnsanlar arası ilişkilerin eksikliği bireyleri aktif olarak bir bağlanabilecek bir kaynak arayışına iter. Yalnız bireyler görsellerde insan yüzleri bulmaya daha meyilliler çünkü sosyalleşmek için büyük bir arzu duyar." 

​Resim alanıyla da ilgilenmiş olan Cornwell, çalışmasının parçası olan deneyde kendi hazırlamış olduğu 18 adet görselden yararlandı. İnsan yüzleri içeren ve içermeyen görselleri şarap şişelerinin üzerine etiket olarak yapıştıran Cornwell, daha sonra katılımcılara ürünlerle ilgili sorular yöneltti.

Sonuçlar, üzerinde insan yüzü bulunan etiketlerin katılımcılar üzerinde açık ara daha olumlu etki bıraktığını ortaya koydu. Deneyde, katılımcıların soyut figürleri insana benzetme eğiliminin, yalnızlıklarıyla doğru orantılı olduğu da görüldü.  

Cornwell, yardım derneklerinin ve kar amacı gütmeyen kuruluşların bu çalışmadan pek çok ders çıkarabileceğini söyledi: "Eğer simgelerinde bir insan yüzü görseli kullanırlarsa insanlarla bağ kurmaları ve amaçlarını anlatabilmeleri kolay olacaktır."

Daha önce insanların kişiliklerinin satın alma alışkanlıkları üzerindeki etkisi üzerine bir çok araştırma yapılmış olsa da söz konusu çalışma, odağında markaların görsellerini bulundurması açısından ilk olma niteliği taşıyor.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала