Milli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB) kamuoyuna açıklanan yeni ilkokul ve ortaokul müfredat taslağına göre müzik dersi, öğrencilere ana dilde ve yabancı dillerde iletişim yetkinliği, bilim ve teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler kazandırılarak kültürel farkındalığı artıracak şekilde yeniden yapılandırıldı.
Türk müziğinin temel unsuru 'makam' da müfredat taslağında müzik dersindeki en önemli yeniliklerden birisi olarak yerini aldı. Derslerde Türk halk ve sanat müziğinin temel dokusu göz önünde bulundurularak, 6. sınıfta hüseyni ve rast makamında eserler, 7. sınıfta ise uşşak makamında türküler dinletilecek, öğrencilerin halk ile sanat müziğini öğrenmeleri sağlanacak.
Ayrıca öğrencilerin ses gelişim düzeyi dikkate alınacak, do majör, la minör dizileri ile hüseyni, kürdi ve nihavend makamları kullanılarak öğrencilerin müzik algılarının gelişmesi hedeflenecek.
MÜZİK MÜFREDATINDA 'ATATÜRK' VURGUSU
Müfredatta 1. sınıftan 8. sınıfa kadar müzik dersindeki Atatürk konulu etkinliklerde öğrencilerin aktif katılımının sağlanması ve bu faaliyetlerde özgün çalışmalarını sergileyebilmeleri hedefleniyor.
4. sınıfta öğrencilerin Atatürk'ü anlatan şarkı ile marşları tanımayı ve öğrenmesi beklenirken, 5. sınıfta Atatürk'ün müziğe verdiği önem, internet ve kütüphanelerden araştırılacak.
Ayrıca öğrenciler, 6, 7 ve 8. sınıflarda Atatürk'ün müzikle ilgili görüşlerini, müziğe verdiği önemi, sevdiği türkü ve şarkıları, güzel sanatlar içinde Türk müziğinin geliştirilmesine verdiği önemi, yeni müzik kurumlarının açılmasında ve müzik sanatçılarının yetiştirilmesindeki önderliğini öğrenecek.
MÜZİK, DİJİTAL TEKNOLOJİYLE ÖĞRETİLECEK
Öğrencilerin müzikle ilgili edindikleri veya ürettikleri her türlü çalışmayı ses kayıtları, nota yazılarıyla sınıflandırarak çeşitli bilişim teknolojisi gereçleriyle gerek yazılı gerek dijital veri şeklinde müzik arşivi oluşturmaları sağlanacak.
Müfredat taslağındaki 3. sınıf müzik dersi kazanımlarına göre, öğrenciler müzik dersinde bilişim destekli müzik teknolojilerinin yardımıyla "fa, sol, la" notalarının ses yüksekliklerini renklerle ilişkilendirebilecek.
Öğrenciler teknolojiyle müziği iç içe öğrenerek, kazanımlarını teknolojiyle pekiştirecek. Müfredat taslağında ayrıca çok kültürlülüğe vurgu yapılarak öğrencilerin Türk müzik kültürüne felsefesi ve eserleriyle katkıda bulunmuş Yunus Emre, Mevlana, Karacaoğlan, Hacı Bektaş-ı Veli, Aşık Veysel, Mahsuni Şerif ve Neşet Ertaş gibi şahsiyetleri öğrenmeleri de müzik dersinde esas alınan bir diğer kazanım olarak yerini aldı.