CHP'li Çetin Osman Budak, TBMM Başkanlığı'na Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz'ın yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde, AKP hükümetleri döneminde en fazla değişiklik yapılan alanların başında eğitim sisteminin geldiğini belirtti. Daha önce iki kez müfredatta kapsamlı değişiklikler yapıldığını, eğitim kademeleri arasındaki geçişin de birden çok kez değiştirildiğini kaydeden Budak, önergesinde şöyle dedi:
CHP Genel Başkan Yardımcısı Budak, Milli Eğitim Bakanı Yılmaz'dan, şu sorularına yanıt istedi:
'DEĞİŞİKLİK İHTİYACINI DOĞURAN NESNEL OLGULAR NEDİR?'
— 2003-2016 döneminde eğitim sisteminde 3 kez kapsamlı müfredat değişikliğine gidilmesi ihtiyacını doğuran nesnel olgular nelerdir? Bu değişikliklerin ilke ve hedefleri ne olarak belirlemiştir? Bir ve ikinci müfredat değişikliklerinin başarısızlığı-yetersizliği nasıl ölçülmüştür?
'BİLİM VE İLİM FARKLI KAVRAMLAR MI?'
— Bakanlığınız, "bilim" ve ilim" kavramlarını aynı mı farklı kavramlar olarak mı tanımlamaktadır?
— Yeni müfredatla ilgili toplantıda yaptığınız "İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır. İlim ne söylüyorsa biz onu takip edeceğiz" açıklamanız, Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri'nde bir değişikliğe gidildiğinin mi göstergesidir? Milli Eğitim Temel Kanunu'ndaki "bilimsellik" ilkesinin yerini "ilim" kavramı mı alacaktır?
'EVRİM TEORİSİ MÜFREDATTAN NEDEN ÇIKARILDI?'
'YENİ MÜFREDATIN REFERANSI CUMHURBAŞKANI MI?'
— Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "İlim ve bilim aynı şey değildir" değerlendirmesi, yeni programların referanslarından biri midir?
— Eğitim sisteminde 15 yıllık süreçte 3 müfredat değişikliği, öğrenim kademeleri arasındaki geçiş sisteminde birden fazla kez değişiklik yapılması; eğitimin niteliğini nasıl etkilemiştir? Bakanlığınızın bilimsel tespitleri nedir? Akıl ve bilimden koparılan eğitim sisteminde, nitelik kaybı daha da hızlanmayacak mıdır?