PİSA sonuçlarının bu başarısızlığı bir kez daha gösterdiğini ifade eden Şimşek; "Ezbere dayalı eğitim, bilginin pratik olarak nasıl kullanılacağının bilinmemesi bu tür uluslararası sınav sistemlerinde başarısızlığa neden olmaktadır ‘ dedi.
‘UZUN VADELİ, İSTİKRARLI EĞİTİM POLİTİKALARI GELİŞTİRİLMELİ'
Şimşek, eğitim sisteminin gündelik siyasete kurban edildiğinin altını çizerek "Eğitim politikaları bugünden yarına değişen şekilde düzenlenemez. Uzun vadeli ve istikrarlı bir politikada sebat etmek gerekir" dedi.
Din üzerinden üretilen eğitim politikalarının da risklerine değinen Şimşek, "Dindar nesil söylemleri, İmam Hatip ısrarı ve bu denli agresif bir şekilde din vurgusunu anlamakta güçlük çekiyorum. Bunun eğitime herhangi bir şekilde bilimsel bir katkısı olamaz. Bu politikaların siyasal beklenti ile orantılı olduğunu düşünüyorum. Eğitim siyasete kurban ediliyor" şeklinde konuştu.
Şimşek, eğitimde acilen yapılması gerekenleri ise şöyle sıraladı: "İkili öğretim mutlaka kaldırılmalı. Okul öncesi eğitim zorunlu hale gelmeli. Dezavantajlı okullara acilen el atılmalı. Öte yandan iyi durumda olan, on yılların sonunda bir eğitim geleneği kurmuş başarılı okulların sistemleri bozulmamalı'
NE OLDU?
72 ülkeden 540 bin öğrencinin katıldığı PISA 2015 sonuçlarına göre, Türkiye matematikte 420 puanla 49'uncu sırada yer aldı. Fen bilimlerinde ise 425 puanla 52. olan Türkiye okumada 428 puanla ancak 50. oldu. Türkiye böylelikle 3 yıl önceki PISA 2012'ye göre 10 basamak gerilerken, OECD ortalamasının oldukça altında kaldı.
Türkiye'de 15 yaş düzeyindeki öğrencilerin 31.2'si matematik, fen bilimleri ve okuma ortalamasında çok düşük düzeyde performans gösterdi. Bu oran listenin üst sıralarında yer alan ülkelerdeyse yüzde 10'un üzerine geçmiyor.